Ner till Jkpg.
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Ner till Jkpg.
Vill bara kolla ifall det är någon som vill samåka norr ifrån till Jönköping i helgen?!?
Jag åker från Eskilstuna ner, men vilken dag är inte bestämt.
Sean ska jag hem söndag eftermiddag.
Jag åker från Eskilstuna ner, men vilken dag är inte bestämt.
Sean ska jag hem söndag eftermiddag.
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Att dra med okristet folk dit är mycket bra ja, det brukar va många okristna där på Punkt 1, det är inte alla som stannar på Punkt 3, lite tråkigt, men det brukar ändå vara några som stannar för att kolla vad det egentligen är som händer där...Ivarsch skrev:Funderar med på punkt.. om jag hinner för allt.. Det är väl en rätt bra grej att dra med okristet folk på va? Nån som vet?
Z3 Viktor skrev:Att dra med okristet folk dit är mycket bra ja, det brukar va många okristna där på Punkt 1, det är inte alla som stannar på Punkt 3, lite tråkigt, men det brukar ändå vara några som stannar för att kolla vad det egentligen är som händer där...Ivarsch skrev:Funderar med på punkt.. om jag hinner för allt.. Det är väl en rätt bra grej att dra med okristet folk på va? Nån som vet?
Ja drar jag med några lär jag ju låsa fast dem i bänken så de inte kommer därifrån på punkt tre.. 'ehum'.. Njae.. de stannar nog ändå..

Men det är väl typ nåt med konser eller nåt? Har kollat lite på sidan. men jag fattade inte.. kan inte nån som har mer tid än mig bara skriva ner här hur de funkar, olika fredag o lördag? Jag hinner ju inte med mer än o plugga o skriva här på forumet ju!

David Vindlycke
Yamaha wr 400f
Bmw 318 E46 -03
Punkt är uppdelat i tre avdelningar, under Punkt 1 var det spex/konsert osv.
Under Punkt 2 fikar man å umgås å laddar inför Punkt 3 :)
Sedan så är det möte med lovsång/predikan/förbön osv, det kallas Punkt 3.
Ett tips om man åker långväga ifrån är att komma i EXTREMT god tid då det är väldigt mycket folk, speciellt på lördagen, om det är insläpp vid 18 så bör man vara där en timme innan det för att vara säker.
MEN, detta är första Punkt för säsongen och det har talats en hel del om förändringar i upplägget så ingen vet nog exakt hur det blir. Men som sagt, god tid är prior one.
Upplägget fredag kontra lördag är exakt samma förutom eventuella konserter. *uppdatering* Jag ser nu att det blir rätt mycket musik under punkt 1. Typ bara musik, men men...det är för Punkt 3 man åker dit
Under Punkt 2 fikar man å umgås å laddar inför Punkt 3 :)
Sedan så är det möte med lovsång/predikan/förbön osv, det kallas Punkt 3.
Ett tips om man åker långväga ifrån är att komma i EXTREMT god tid då det är väldigt mycket folk, speciellt på lördagen, om det är insläpp vid 18 så bör man vara där en timme innan det för att vara säker.
MEN, detta är första Punkt för säsongen och det har talats en hel del om förändringar i upplägget så ingen vet nog exakt hur det blir. Men som sagt, god tid är prior one.
Upplägget fredag kontra lördag är exakt samma förutom eventuella konserter. *uppdatering* Jag ser nu att det blir rätt mycket musik under punkt 1. Typ bara musik, men men...det är för Punkt 3 man åker dit
"If you are not living on the edge, you are taking up too much space" - No Fear
Nu var det iof ett tag sen jag var på punkt, men jag vill minnas att det inte räckte med 1 timme, om man nu inte ville sitta i sidosalarna.samuel skrev:Ett tips om man åker långväga ifrån är att komma i EXTREMT god tid då det är väldigt mycket folk, speciellt på lördagen, om det är insläpp vid 18 så bör man vara där en timme innan det för att vara säker.
Vi ska inte ta med lite mer "reklamfilmer" från klubben? KGW var ju väldigt uppskattad.
Har sett spår utanför mitt jobb som tydligen ska tillhöra en viss vit bil

Andreas Welin
Äger en Bmw, kör en Volvo
Äger en Bmw, kör en Volvo
ps. det brukar vara fler okristna som går in till punkt tre än ut =)Z3 Viktor skrev:Att dra med okristet folk dit är mycket bra ja, det brukar va många okristna där på Punkt 1, det är inte alla som stannar på Punkt 3, lite tråkigt, men det brukar ändå vara några som stannar för att kolla vad det egentligen är som händer där...Ivarsch skrev:Funderar med på punkt.. om jag hinner för allt.. Det är väl en rätt bra grej att dra med okristet folk på va? Nån som vet?
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Ja det där med tiden har jag ju hört talas om.. när är det insläpp?
Alla gånger jag har vart där har jag alltid kommigt typ högst 15 min innan insläpp.. o jag har alltid haft räserbra platser!
Men det krävs ju lite .......... då..
Får väl vara i tid den här gången.. då, ehum.. yeah right!
Är man tidsoptimist så är man.. tur man har en snabb bil!
Alla gånger jag har vart där har jag alltid kommigt typ högst 15 min innan insläpp.. o jag har alltid haft räserbra platser!

Men det krävs ju lite .......... då..
Får väl vara i tid den här gången.. då, ehum.. yeah right!

Är man tidsoptimist så är man.. tur man har en snabb bil!

David Vindlycke
Yamaha wr 400f
Bmw 318 E46 -03
Det var mer menat med tanke på trådförfattaren, det verkade inte som att han skulle på Punkt när han skulle till jkpg så jag tänkte att jag skulle upplysa om detta :) Fast det kanske han skulle...vem vet.Ivarsch skrev:samuel skrev:I helgen är det dessutom Punkt i pingstkyrkan i jkpg, antingen fredag eller lördag kväll. Klart värt ett besök.
Vad händer förövrigt? Nåt man missat? Verkar nästan så?`
"If you are not living on the edge, you are taking up too much space" - No Fear
Stämmer precis. Det är lite tråkigt när folk inte kan hålla sig till ämnet!samuel skrev:Det var mer menat med tanke på trådförfattaren, det verkade inte som att han skulle på Punkt när han skulle till jkpg så jag tänkte att jag skulle upplysa om dettaFast det kanske han skulle...vem vet.
Visst var det bra med upplysningen om Punkt, men jag vet fortfarande inte om jag enbart åker ner på söndagen eller tidigare.
Jag ska ner till styrelsemötet och undrade om det var någon som skulle åka med. Var det inte någon i styrelsen som bodde utanför/i Motala?!?
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
inte lätt o veta .. och trådnamnet var ju "ner till jönköping" så ämnet är ju inte görklart. Och eftersom det passade in på punkt så kändes det inte som att man bröt ämnet. Så nu vet du de!Gindemo skrev: Jag ska ner till styrelsemötet och undrade om det var någon som skulle åka med.

iofs handlar det ju om samåkning men det är väl iaf lite tveksamt om det utesluter punkt.
För att citera gamle Fylking
"Det är ju då förstås min alldeles egna uppfattning."
David Vindlycke
Yamaha wr 400f
Bmw 318 E46 -03