Runar + Aftonbladet = BRA!!

Allt som INTE handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

JAC
Ultrapostare!
Kontakt:

Runar + Aftonbladet = BRA!!

Inlägg av JAC »

äntligen något gott från Aftonbladet! :thumbsup:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 28,00.html

två citat som är himla bra!

"Att Mijailovic i ren desperation snärjer in sig i ett bisarrt religiöst påstående när han försöker förklara överfallet på Anna Lindh genomskådas nog av alla."

"Sverige har gått från att vara ett land som byggts på varma kristna grundvalar till att bli ett kallt humanistiskt och kristendomsfientligt samhälle, där de kristna numera är en minoritet som ska tystas ner och helst förpassas till ett museum."

Den sista är nog mest aktuell tror jag. tyvärr ligger det mycket i det :cry:
[Joel Christoffersson]

Jag vågar inte säga vad jag tycker om 240. Däremot är Fodka världens fulaste bil.
Neider
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Neider »

Kan hålla med om att han skrev vetiga saker i den artikel men kristendomsfientligt samhälle?? Jag har aldrig någonsin mött motstånd till min tro och jag tror inte vi vet vad motstånd är om man gämför med länder tex kina där du blir fängslad och dödad för det du tror på....
Cheva Tahoe-99

Dodge -39 Pickup Ratrod.
JAC
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av JAC »

Neider skrev:Kan hålla med om att han skrev vetiga saker i den artikel men kristendomsfientligt samhälle?? Jag har aldrig någonsin mött motstånd till min tro och jag tror inte vi vet vad motstånd är om man gämför med länder tex kina där du blir fängslad och dödad för det du tror på....
han menar nog inte riktigt på det sättet utan mer insändare i tidningar och så.. (det har jag set..) där skriver dom t.ex att man ska "avveckla" julen osv...
[Joel Christoffersson]

Jag vågar inte säga vad jag tycker om 240. Däremot är Fodka världens fulaste bil.
SamuelH
Postar så det viner...
Kontakt:

Inlägg av SamuelH »

Runar rocks!!
Neider
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Neider »

JAC skrev:
Neider skrev:Kan hålla med om att han skrev vetiga saker i den artikel men kristendomsfientligt samhälle?? Jag har aldrig någonsin mött motstånd till min tro och jag tror inte vi vet vad motstånd är om man gämför med länder tex kina där du blir fängslad och dödad för det du tror på....
han menar nog inte riktigt på det sättet utan mer insändare i tidningar och så.. (det har jag set..) där skriver dom t.ex att man ska "avveckla" julen osv...
Jo så kan han ju mena förstås :-) fast det var ett starkt utryck han använde.
Cheva Tahoe-99

Dodge -39 Pickup Ratrod.
Mae
Legend!

Inlägg av Mae »

Mycket bra skrivet av Runar tycker jag. Bravo Runar! :D
Marcus Arvidsson Medlem 241
Regionsombud för södra Sverige :racesmile
Kör: Skoda Superb combi
JAC
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av JAC »

Neider skrev:
JAC skrev:
Jo så kan han ju mena förstås :-) fast det var ett starkt utryck han använde.
jo, men jag förstår hónom också. jag möter mycket >prat< mot kristendomen.. (även om allt inte är så seriöst..)
[Joel Christoffersson]

Ivarsch
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Ivarsch »

JAC skrev: jo, men jag förstår hónom också. jag möter mycket >prat< mot kristendomen.. (även om allt inte är så seriöst..)
..och med tanke på vad han jobbar med så möter han nog en hel del folk så han kan nog ha stöd för vad han säger..
samuel
Turbopostare!
Kontakt:

Inlägg av samuel »

de som vill avveckla julen borde ju jobba då också, det blir inte många helgdagar kvar...
"If you are not living on the edge, you are taking up too much space" - No Fear
Skriv svar