Vasaloppet!
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Klubbordförande
-
- Gör inte annat än skriver...
- Kontakt:
-
- Klubbordförande
Jag ska till sjukgymnasten imorn och få min dom... Annars får jag börja söka på blocketNicke Nyman skrev:Jag ska inte åka men jag ska heja allt jag kan på svågern! Med Axel, du får väl byta ut axeln mot en annan?

/Axel Byrmo
-------------------------------------------
Har haft ett fordon med 1hk / kg!!

-
- Kontakt:
-
- Klubbordförande
Ingen faraNicke Nyman skrev:Låter bra de Axel! Förlåt för mitt usla skämt.
// N.

Jag höll på å börja skratta själv när jag ringde till vårdcentralen och sa: "hej jag heter Axel och har problem med axeln..."

Men jag fick inget vasaloppsförbud som jag trodde faktiskt

Och han visste vad han gjorde!! Nu sitter det en massa färgglada tejpremsor över hela ryggen som ska hjälpa till att aktivera andra muskler och det verkar fungera. Körde 11 km stakning på sjön direkt och det kändes bra. Det kan ju komma bakslag men nu känns det bättre igen

Snacka om offtopic-tråd det här. Känns som att vi är 4-5 st som bryr oss om det här...

/Axel Byrmo

-
- Kontakt:
-
- Klubbordförande
-
- Styrelseledamot
-
- Klubbordförande
Grattis!Zleepy skrev:Seedningen funka fint nu är det startled 5 som gäller![]()
Tyvärr så va kompisen värre och hamna i 4e...
Så nu blir det nog ett till lopp i Fredrika för ett sista försök att komma ikapp.
Jag stod där förra året men åkte ner ett led när jag bröt förra året. Jag ska åka ett lopp lite utanför Jönköping nu på söndag så jag hoppas komma upp dit igen.
/Axel Byrmo

-
- Klubbordförande
Kul! Ett tips är att ta sig ut till Månsarp och åka. Riktigt bra och långa slingor nuAndreas skrev:Idag var jag och köpte ett skidpaket! Riktigt sugen på att komma igång och åka nu.
Hoppas på att kanske köra Vasaloppet nästa år...eller näst-nästa...

/Axel Byrmo

Jag har hittat några golfbanor att åka på, då är det iaf ca 7 km/varv. Mycket bättre. Dock har jag inte hunnit med så mycket som jag velat, är uppe i 20 mil nu. Vet inte hur jag ska hinna plussa till 30 på en månad.
Tråkigt med axeln, men skönt att du kan träna. Testat Voltaren + ? Det fungerar för mig då mina benhinnor börjar strula.
Tråkigt med axeln, men skönt att du kan träna. Testat Voltaren + ? Det fungerar för mig då mina benhinnor börjar strula.
KTM Adventure -00 -- Grusbusare
Opel Omega -00 -- Bruksbil
Opel Omega -00 -- Bruksbil
-
- Klubbordförande
Ja, ni har det lite värre med vädret i göteborg... Kul att det går att åka där i alla fall! Här har de kopplat ihop spåren från flera klubbar så om man vill kan man åka över 5 mil utan att åka varvbanaHenke skrev:Jag har hittat några golfbanor att åka på, då är det iaf ca 7 km/varv. Mycket bättre. Dock har jag inte hunnit med så mycket som jag velat, är uppe i 20 mil nu. Vet inte hur jag ska hinna plussa till 30 på en månad.

Jag testade Voltaren gel plus iprenkur i en vecka efter nyår. Då försvann värken i vila men det var fortfarande skört. Tejpen från sjukgymnasten verkar fungera bra i alla fall. Jag tappade ju hela Januari men kommer jag till start nu så är det värt det. Egentligen så är man ju rätt dum när man satsar så mycket tid för en dag som är så långt fram. Man kan ju bli sjuk eller skada sig och då är det ett år igen...

Kollade på dokumentären på SVT nu precis " Gröt svett å klistervalla" De följde med längåkningslandslaget på tävlingar och träningsläger. Gav riktigt träningssug å se den dokumentären

/Axel Byrmo

-
- Klubbordförande
Japp, det är i krokarna runt Månsarp. Finns ett spår på 11 km på en sjö med. Bra stakträning där!Henke skrev:Jag såg den också. Kändes fint att varva ner i soffan med att titta på andra som intervall träna.
Kanske skulle leta mig ner i helgen, är det i Månsarp ni har det spåret?
/Henrik
Men annars skulle du ju passa på å åka rallarloppet på söndag om du ändå ska hit!
/Axel Byrmo