Kopparpasta i all ära, det är inte lämpligt överallt. Men vissa små trix är riktigt bra, tex fylla dragkontakten med vaselin. Då funkar ju lysena på kärran när man ska dra nåt.
En del kanske inte gillar hans otroliga entusiasm, men det är ju hans personlighet. Han får väl bete sig som han vill. Dessutom har han en del obetalbara uttryck, som när han visade hur man skruvar ur pinnbult,
"Som en dö häst kom han farandes!"
Och egentligen heter det pinnskruv om det är gängor på, annars är det en pinnbult...
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Teori: Vaxar man undersidan på gräsklipparen underlättar man rengöring, är
undersidan ren är det mycket roligare att skruva med gräsklipparen den dan
den krånglar.
Zeb skrev:Teori: Vaxar man undersidan på gräsklipparen underlättar man rengöring, är
den krånglar.
AMEN! Ytterliggare en fiffig idé från Bosse.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
arsestar skrev:mm. ivern e illa ivrig.. sen att han säger åt svenskarna att vaxa undersidan på gräsklipparen förstår jag inte.
zeb skrev:Teori: Vaxar man undersidan på gräsklipparen underlättar man rengöring, är
den krånglar.
men Zeb, problemet är ju hypotetiskt, vem av oss klipper gräs?
Javisst är det bra att uppmärksamma människor på att de behöver ta hand om sina bilar. Men att skicka ut dem allihopa på en söndag för att proppa beläggen fulla med olja är inte vettigt. En varningens ord hade varit på sin plats...
Jonas Larsson-Aegher
Kör hellre Passat än åker bil! www.passat32.de
han är väl en människa som alla andra.
Alla tycker väl jag sladdar för mycket, men jag skulle bli ledsen om alla sprang och sa det till mig, eller pratar om mig på diskussionsforum på internet.
Men men...sak samma.
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
Pumpa hjulen får man inte göra heller. För pumpar man i över 10kg så kan däcken sprängas. Totalt livsfarligt.
Man bör även lämna in bilen när man ska fylla på spolarvätska. För man kan ju hälla utanför!!
Det där med potatismjölet va ju rätt löjligt också. "Det kunde ha kostat honom 2500:- om det hade kommit in potatismjöl i generatorn."
Hallå... Han sa ju inte att man skulle tömma hela påsen i motorrummet!!!
Nä, som sagt va. Sunt förnuft är det som gäller. Har man inte det. Nä då ska man inte heller meka med sin bil.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Var ju bra igår iaf! Matnyttig information för alla E30 ägare. Nog för jag redan har gjort sånna bussningsbyten men ändå. Men de är ju lite fusk o ha en sån där lyft.. de har man ju inte hemma..
Sen den grejen om kartläsningen kändes ju kanske inte riktigt lika intressant...