Vad känner ni?

Allt som INTE handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

Martin skrev: Bild
En sån shell tankbil hade jag. :)
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Zeb
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Zeb »

Anders Eldehage skrev: Är inte Ultra-rapid ett gammalt ord för slowmotion, eller i alla fall ett gammlat svenskt ord för det? :roll:
Min tolkning av vad det kommer ifrån är att man spelar in ett förlopp i ultrarapid, dvs fortare än normalt,
när man sedan spelar upp det med normal hastighet så upplevs det inspelade förloppet utspela sig långsammare.

Men apropå lego. Jag minns att jag byggde mig en vinsch av lego som drevs av en elmotor, växlade ner den tills
den lyfte mer än vad det sista kugghjulet orkade med.. då fick man förstärka, vilka tider..
Zeb Arvidsson
Martin Fåglefelt
Gör inte annat än skriver...

Inlägg av Martin Fåglefelt »

Zeb skrev:
Anders Eldehage skrev: Är inte Ultra-rapid ett gammalt ord för slowmotion, eller i alla fall ett gammlat svenskt ord för det? :roll:
Min tolkning av vad det kommer ifrån är att man spelar in ett förlopp i ultrarapid, dvs fortare än normalt,
när man sedan spelar upp det med normal hastighet så upplevs det inspelade förloppet utspela sig långsammare.

Men apropå lego. Jag minns att jag byggde mig en vinsch av lego som drevs av en elmotor, växlade ner den tills
den lyfte mer än vad det sista kugghjulet orkade med.. då fick man förstärka, vilka tider..
Titta, jag kan inte försöka vara ball ens....jag är kass på svenska svåra ord. :wink: :lol: :lol: ... Lego är bra.
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04

tel. 0725-423500
Granis
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av Granis »

Jag blev kär på CityGross igår.

Bild
gzon
Dunderpostare!

Inlägg av gzon »

Tekniklegobyggandet är ju orsaken till att man skaffar barn! :mhihi: Eller kanske inte riktigt men helt klart en stor bonus att man får plocka ner samlingen från vinden. :D
/Martin Gustavsson
Martin
Lever här på forat...

Inlägg av Martin »

Granis skrev:Jag blev kär på CityGross igår.

Bild
här har du en
Funktionsbeskrivning...
Martin .. Sköld
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

Denna har jag. Står att den kom ut 1980. Då va man bara 2år. Tveksamt om det verkligen va jag som pekade ut kartongen. :mhihi:
Bild

Glömmer aldrig Julen när jag fick denna och ett band med Europe. :D
Bild

Nu är det bara 2-3 veckor kvar tills jag får köpa lego igen. 8)
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Granis
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av Granis »

Martin skrev:
Granis skrev:Jag blev kär på CityGross igår.

Bild
här har du en
Funktionsbeskrivning...
Villha-faktorn blev ännu högre :)
Ca 1000:- på CG
Jonas Öhman
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av Jonas Öhman »

När jag var barn, för cirka 40 år sedan, fanns det inte så mycket färdigt Lego, men i vårt hem flödade kreativiteten. Av min kära farmor fick jag ett slags tågsätt med räls och allt. Loket gick att med hjälp av två stora och två små hjul bygga om till ett slags traktor. Det hela drevs med ett hederligt platt 4,5 volts batteri.
Martin
Lever här på forat...

Inlägg av Martin »

Jonas Öhman skrev:När jag var barn, för cirka 40 år sedan, fanns det inte så mycket färdigt Lego, men i vårt hem flödade kreativiteten. Av min kära farmor fick jag ett slags tågsätt med räls och allt. Loket gick att med hjälp av två stora och två små hjul bygga om till ett slags traktor. Det hela drevs med ett hederligt platt 4,5 volts batteri.
kan det vara den här?
Bild
Martin .. Sköld
Jonas Öhman
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av Jonas Öhman »

Glömde visst att sätta detta ämne under bevakning, så jag svarar sent, men ja; denna var det!
Josef
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av Josef »

Det är tur att brorsan vet vad man verkligen vill ha när man fyller år. Fick den här av honom häromdagen när jag inledde mitt 26:e levnadsår. är verkligen jättekul o bygga. Nu vill man ju köpa fler grejer bara, får väl skyla på Alina, hon är ju trots allt 6 veckor nu...=)
Bild

kommer en bild när den är klar sen, försöker dra ut på det så man får hålla på ett tag men det är svårt o låta bli...
Josef Wahlström - Finspång - Östergötland - Sverige
MINA BILDER
John
Turbopostare!

Inlägg av John »

Vi ungar i Edvardsson-familjen lekte aldrig med lego under barndomen, eller hur Petrus? :o :oops:

LEGO...kan vara det som skadat min hjärna mest under uppväxten. :mhihi: :lol:
Skriv svar