Dirty Harry kan slänga sig i väggen...
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Dirty Harry kan slänga sig i väggen...
Idag har jag varit oerhört manlig! Jag har skjutit 9mm pistol, Magnum .358 och Magnum .44!!! Det var det värsta jag varit med om, rekylen var inte av denna värld.
Så kom igen flickor (alltså ni grabbar), hur manliga e ni?
[Daniel Lindmark]
"Ovanstående skall ses som skarp ironi,
jag menar aldrig vad jag säger.
Fast ibland kanske jag gör det..."
Jag är manligast, för att jag..ehh....jag är manligast i allafall...Ando skrev:imponerad...hoppas du hadde kul.
jag är kanske lite manlig då...jag och några kompisar spelade paintball för 2 veckor sen
----------------------
Julia Thorstensson
- Skoda Octavia RS -08
- Seat Ibiza Cupra 16v -98 (Såld)
- Golf CL (Såld) -88
www.jrc.nu
Julia Thorstensson
- Skoda Octavia RS -08
- Seat Ibiza Cupra 16v -98 (Såld)
- Golf CL (Såld) -88
www.jrc.nu
Re: Dirty Harry kan slänga sig i väggen...
Lille Daniel, de där ärtpistolerna är väl inget mot grejerna jag bar ammo till i lumpen.danne skrev:Idag har jag varit oerhört manlig! Jag har skjutit 9mm pistol, Magnum .358 och Magnum .44!!! Det var det värsta jag varit med om, rekylen var inte av denna värld.
Bofors Haubits 77, kaliber 15,5 cm. Granaten väger 43 kg och med högsta krutladdningen så flyger den iväg 4 mil. Vid en skjutövning råkade jag öppna munnen lite grann, saliven sprutade ur käften på mig och en burk med fett som låg på en låda bredvid pjäsen flög upp och gjorde tre volter. Det small högt.
Om jag ska vara extra manlig kan jag ju skryta om den gången då hjullastaren som normalt transporterar granaterna från lastbilen till pjäsen (haubitsen alltså) var trasig. Då fick vi springa 100 m med en 43 kg granat i varje hand. Det måste sett ganska lustigt ut när de började självsvänga och lille Karlsson trillade bland kottar och kvistar. Så om man ska vara manlig så ska man göra lumpen!
Dessutom fick vi skjuta AK 5, KSP 58, pansarskott och kasta skarp handgranat! Pang pang!
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Ja, men höll du bamsepistollan i handen då? Nä, just det!Karlsson skrev:Lille Daniel, de där ärtpistolerna är väl inget mot grejerna jag bar ammo till i lumpen.
[Daniel Lindmark]
-
- Legend!
-
- Legend!
- Kontakt:
Håller med sturesson.. Skjuta lite är väl inte så himla svårt och jobbigt så det blir värst manligt..
men som nån skrev där upp igenom.. Paintball.. där snackar vi smärta, och skjuta.. det är grejer det..
annars är det väl rätt manligt att slå en drill vid vägkanten???
men som nån skrev där upp igenom.. Paintball.. där snackar vi smärta, och skjuta.. det är grejer det..
annars är det väl rätt manligt att slå en drill vid vägkanten???

David Vindlycke
Yamaha wr 400f
Bmw 318 E46 -03
Du har inte skjutit med en Magnum .44 hör jag...Ivarsch skrev:Håller med sturesson.. Skjuta lite är väl inte så himla svårt och jobbigt så det blir värst manligt..
Verkar inte som att alla förstått det, men jag skojar ju bara om manligheten, ni får va hur kvinnliga ni vill!

[Daniel Lindmark]
-
- Legend!
Jag förstod inte riktigt det i ditt första inlägg, nej...danne skrev:Verkar inte som att alla förstått det, men jag skojar ju bara om manligheten, ni får va hur kvinnliga ni vill!
Som användare av IRC och olika "skrivforum" sen 1994 så vet jag av erfarenhet att man ska vara övertydlig med ironi och skojigheter. I det här ärendet är det inte alls något problem men när folk använder smileys som

Jag skulle önska att vi är betydligt tydligare, så vi höjer standarden på forumet. Det är lite väl lågt ibland. Det är nästan så man börjar dra sig för att läsa...
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Legend!
Javisst.Porsche Daniel skrev:Det är svårt med sånt. Missuppfattningar kommer det bli vare sig man vill eller inte.
Och det är tråkigt om folk slutar skriva bara för att de är oroliga att någon ska bli upprörd.
Jaja, whatever. Vi har ju sandkastning i Offtopic och de mer seriösa inläggen någon annanstans.
Jag är ju rätt stark o så, men 10 ton haubits är lite väl tungt att lyfta på raka armar!danne skrev:Ja, men höll du bamsepistollan i handen då? Nä, just det!Karlsson skrev:Lille Daniel, de där ärtpistolerna är väl inget mot grejerna jag bar ammo till i lumpen.

Dessutom sitter det en B20 Sport i haubitsarna, går gööött!
Anders Karlsson
-
- Legend!
Tack tack!Karlsson skrev:(ironi-smiley, för din skull Anders T!)
Jag känner mig hedrad! Forumets ironipolis! Hurra!