Som ni kanske vet så han min dator krånglat "lite".
Gjorde om projektet i natt och kom i säng halv fyra. Sov lite och brände sedan allt på en CD. Tog min M3 till skolan och tänkte parkera på västra torget. Det var väldigt fullt och jag letade parkering ett tag. till slut var det en herre som backade ur och jag står och väntar. Då ser jag att det ryker ur motorhuven och jag hinner knappt titta på tempmätaren för än det säger ppffffeeech och det sprutar vatten med glykol i hela kupén. Jag stänger naturligtvis av motorn så snabbt jag kan. Hoppas att det inte har hänt nåt med min kära s14. Inte så mycket att göra än att putta in bilen på parkeringplatsen och gå till skolan med min cd i handen. Hade ju bråttom.
Framme i skolan så träffar jag mina kompanjoner och vi ska gå och titta på min del av filmen. DÅ GÅR INTE SKITEN ATT ÖPPNA! inte ens ett felmeddelande. jaha.
Vi får skjuta på hela alltihop och jag får göra om det.
Livet är svårt.
Ps. Nån som vill hjälpa mig att dra hem bilen från stan? ds.
Var ute nyss och tittade på hur det går med torkandet av bilen. Det har stått en 1200W värmefläkt i bilen och värmen är på i garaget. 20 cm från fläkten var det fortfarande plaskigt Det luktar riktigt illa med. Nån som har något förslag på hur man får bort illalukt? Inte Wunderbaum tack!
Jahadu.... det här va inte kul du. Måste va värmepaketet så gått. Iallafall en slang. När jag köpte min 325:a så va den ganska fuktig under mattorna för att den stått ute jättelänge. Jag lyfte på mattorna och hade bilen inne i flera dagar men det va fortfarande blött. Tog nån vecka innan det va torrt. Det är ju massa skumgummi som suger upp allt. Klädeltvätt på sprayburk kan man ju spruta på å gnugga in. Brukar luktra fräscht. Men är det blött än så gör det nog ingen nytta.
Den enda lösningen jag ser på det hela är: Riv ut mattan, släng väck det trasiga värmepaketet, i med en bur och på med ett par rejäla spikdäck. Sen är det bara ut å åka.
Värmluftspistol kan ju bli rätt varm. Går ju att torka med en sån. Obs måttligt. Kan börja brinna annars. Fast det blir ju torrt efteråt.
Mycket surt det här i dubbel bemärkelse.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Gör som jag gjorde när det regnade in i takluckan på min gamla 240.
Jag borrade hål (på lägsta punkten) i golvet så det fick rinna rakt igenom.
Kanske inte så bra lösning men det fungerade.
Se till att lätta på mattan så den inte ligger och fuktar mot plåten. Om du får luft på båda sidor så torkar det snabbare, luften kan då cirkulera igenom mattan.
Strunta i värmepaketet vet jag, gör som farsan gjorde på brorsans bil.
Han kopplade bara bort det med en enkel rörbit, snabbt och smidigt!
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola