Var ute och körde igår middags på väg till jobbet.
På en sträcka där det är 50 låg jag i 60 så jag hade ingen hög fart. I den mötande körbanan ligger en långtradare, när jag är ungefär 20 - 25 meter ifrån den svänger den över min körbana för att komma in till en parkering.

Jag fattade inte riktigt att det var sant så det tog någon sekund innan man reagerade, sen ställde jag mig på bromsen och fick ta snabba beslut. Svängde jag till höger så skulle jag fara rakt in i en vägg, svängde jag till vänster så skulle jag sätta bilen i ett träd i en allé som var där.
Jag fick kasta bilen till vänster och tuchade långtradarens blinkers på släpet med backspegeln, sen for bilen upp över en nästan 25 centimeter hög trottoarkant där det small två däck, efter det lyckades jag styra upp bilen såpass att jag missade det första trädet i allén men flög in med sidan i den andra. Bilen kastades då tillbaka mot det första trädet och trykte in den andra sidan mot det. Sen rullade bilen ut på en cykelbana där den stannade.
Så båda sidorna var intryckta, spoilern var enbart splitter efter trottoarkanten, två däck smällda, fälgarna var märkta osv.
När man fått stopp på bilen och tagit sig ut så bara flög jag ut för att snacka med den där lastbilsföraren - och det enda han sa, vart kom du ifrån, rätt som det var så var du bara där.
Ja, vad säger man. Försäkringsbolaget ska göra en bedömning på bilen för att se om det överhuvudtaget är något att spara på.