Är det förnedrande att bli omkörd??

Allt som INTE handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Ivarsch
Lever här på forat...
Kontakt:

Är det förnedrande att bli omkörd??

Inlägg av Ivarsch »

Jag kör en del bil.. lite så mellan skolan och hemmet så på helgerna.. Blir några mil... Fattig student som man är försöker man ju köra bensinsnålt och hålla den faktiska bränslemätaren så lågt som möjligt.. Detta går bäst när det är som tommast på vägen.. Typ sent på natten då ingen kommer och kör om en...

Okay om det kommer nån bil lite då och då och kör om en.. Men när till och med pensionären Berta i sin roströda kadett kommer och kör om.. :oops:
Då vill det till att man tänker ekonomiskt! :evil:

JA menar.. som idag när det var bilköer lite här och var på hemvägen från skövde.. Hur lätt är det och ligga och mösa i en bilkö samtidigt som andra kör om!? Det funkar ju inte! Stoltheten eller vad det nu är gör ju att högerfoten vill ju onekligen allt mer i mattan för varenda bil som kör om, Eller??? :lol:

Det slutade i varje fall idag med att jag fick alla bilköer bakom mig.. var dock en raggarbil som kaxa när jag körde om.. men han fick ge sig.. :wink:

Så hur tänker ni när ni blir omkörda och så vidare?
Tänkte det kunde vara lite intressant och se om det bara är jag som är så 'omogen' 8)

(Men risktagande är dumt, särskilt i trafiken! Så bara för att man är 'omogen' är man ju lixom inte dum.. så ingen missuppfattar mig nu..)
Hammer
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av Hammer »

Beror på vilket humör man är på, är man nere så skiter man i allt och alla, då får folk köra om mig hur mycket dom vill (brukar oftast vara i denna sinnesstämning). Är man glad och framförallt pigg så får ingen köra om mig, speciellt inte folk i röda Golf II GTI.

Så är det för mig.
Martin
Lever här på forat...

Inlägg av Martin »

har man en bil utan bussningar i bakaxlen och ljudvolym i proportion till hastigheten (100km = 100db) så har man en marschhastighet på ca 80. fast när det dyker upp någon i backspegeln kan man ju öka till 90..
statistiken säger väl att när man har bråttom, så är minsann ALLA söndagsåkare ute på vägen. (oavsett dag) så för att vara tillmötesgående, så kan man ju iaf hålla hastigheten då.

så är det för mig..

amazon -for life
Karlsson
Legend!

Inlägg av Karlsson »

Med 760in är det ingen idé att försöka köra bensinsnålt, den drar lika mycket soppa för det. Att köra om med den är inte heller så kul, den gungar och svajar som en ungtall i storm...
Omegan vill man inte göra annat än köra om med, den gå ju så gött och låter nästan ännu goare när man trampar fullt på 3an.

Angående humör så är det tvärtom för mig, är jag tjurig så vill jag absolut inte bli omkörd, är jag glad så kör jag bara för att jag är glad!
Sån är jag.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Neider
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Neider »

Jo när man är trött efter jobbet och man blir omkörd av någon affärsmänniska ( ej nämt kön ) som talar mobil och pillar håret samttidigt så lakar man ur, helst när det är 50 väg och ovannämda kör om i 70 utan att blinka.. tur att man är en lung och sansad person fast man är trött :-) annars hade man levt ut sina fantasier om GTA körningar ;-) ( och då menar jag med stritsvagnen :-) )

Fast annars har man lite problem att bli omkörd helst på motorvägar :-)
tur att 142:ans hastighetsmätare visar lite fel :-)
Cheva Tahoe-99

Dodge -39 Pickup Ratrod.
miniemil
Deluxpostare!

Inlägg av miniemil »

Jag skiter fullständigt i om nån kör om mig.
Det som jag kan reta mig på är tvåfiliga bilköer som övergår till en fil. Det finns gott om skyltar som talar om detta i ett tidigt skede men ändå tränger sig folk före. Då är det gott att täppa till...

Det är bättre att komma hem 10 minuter försent än 50 år för tidigt...
Emil Tubbin
Ivarsch
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Ivarsch »

Karlsson skrev: Angående humör så är det tvärtom för mig, är jag tjurig så vill jag absolut inte bli omkörd, är jag glad så kör jag bara för att jag är glad!
Sån är jag.
Jo jag håller med, är man tjurig går varvräknaren högt på varenda växel.. Och kommer det då nån affärtyp eller nån annan som uppför sig lite irriterande, Då stampar man ju på så fort vägen tillåter det..

Nåt annat som är grymt irriterande är när man helt uppenbart går ut för att släppa nån som kommer lite fort i backspegeln.. Och människan helt arrogant kör om och fullständigt skiter i att tacka...

Då så får han inte ligga före länge till.. eller också glömmer man helljuset på eller nåt sånt.. :wink:
Zizzan
Dunderpostare!
Kontakt:

Inlägg av Zizzan »

Jag bryr mig inte om nån kör om...om dom gör det snyggt och ordentligt. Men tyvärr finns det vissa som alltid ska om vid farliga tillfällen som om de hade en döende i bagaget... Då kan man bli lite putt.
Nu när det är snöigt och skithalt och man försöker köra försiktigt och det kommer nån o kör om "glömmer" jag alltid bort att blända av helljuset med mina 5 stora extraljus... :P
Bild

Cecilia Belfrage
Gäst

Inlägg av Gäst »

..är det någon som känner igen det här då; man hamnar i en bilkö där det är två filigt. filerna går längre fram ihop till en pga av vägarbete. trots det, så ska några stjärnor ändå ligga i vänsterfil så länge det går, för att sedan för att sedan anse att de ska bli insläppta riktigt långt fram i bilkön
med motiveringen "jaha, var det därför det var bilkö? det fattade ju inte jag" istället för att vänta i den..

..såna personer har jag lite svårt att släppa in i kön igen..

*särskilt när man själv har bråttom o måste stå i kön..
*särskilt när elfläkten till kylet är trasig, så bilen håller på att koka..
*men detta häneder väl bara mig kan jag tro..

amazon -for life
Martin
Lever här på forat...

Inlägg av Martin »

det är oxå grymt irriterande att man loggas ut innan man hinner skicka inlägget ifråga..^ :wink:
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

Jag har aldrig blivit omkörd så jag vet inte. :wink: Men jag vet att förare till R1:or tycker det är förnedrande att bli omkörda när dom håller fullt :D
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
marcus
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av marcus »

Skulle jag bli omkörd av martin så skulle jag nog bli lite förnedrad :D
Även om han med medtrafikanters hjälp bevisligen lyckats ta sig förbi en och annan :wink:
Martin
Lever här på forat...

Inlägg av Martin »

marcus skrev:Skulle jag bli omkörd av martin så skulle jag nog bli lite förnedrad :D
Även om han med medtrafikanters hjälp bevisligen lyckats ta sig förbi en och annan :wink:
jo du.. bara för att det är dåligt ax i min bil, betyder inte det att den går sakta. man måste bara planera omkörningarna lite (typ 20 minuter) :)

amazon -for life :D
Fredrock
Postar så det viner...

Inlägg av Fredrock »

45 minuter martin, 45 :lol:
viva la France
marcus
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av marcus »

martin skrev:
marcus skrev:Skulle jag bli omkörd av martin så skulle jag nog bli lite förnedrad :D
jo du.. bara för att det är dåligt ax i min bil, betyder inte det att den går sakta. man måste bara planera omkörningarna lite (typ 20 minuter) :)

amazon -for life :D
Jo jag vet hur det är, men det har sin charm det också...
Ivarsch
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Ivarsch »

Zizzan skrev: Nu när det är snöigt och skithalt och man försöker köra försiktigt och det kommer nån o kör om "glömmer" jag alltid bort att blända av helljuset med mina 5 stora extraljus... :P
Det där är ju nästan snudd på evil.. :) Kör du lastbil eller? med så många extra ljus?
Zeb
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Zeb »

När man var 18 sådär och några månader framåt när körkortet var
fräscht så var man väl lite trög, såfort nån körde om var man tvungen att
hänga på och köra om igen, som väl var så mognade man och lärde sig
vilken hastighet man skulle hålla för att minimera risken att bli omkörd
och sen dess har det funkat bra... ;)
Sturesson
Medlemsansvarig

Inlägg av Sturesson »

Lotus Samuel skrev:Jag har aldrig blivit omkörd så jag vet inte. :wink:
Min kommentar med ju, tänkte på den så fort jag såg ämnet. :D Men hetsiga 18-åringar är riktigt roligt att hålla bakom. Dom bara ska förbi med sin super snabba Jetta. Särskilt de med jättevingar och klistermärken över allt....
BOB
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Inlägg av BOB »

Sturesson skrev:
Lotus Samuel skrev:Jag har aldrig blivit omkörd så jag vet inte. :wink:
Min kommentar med ju, tänkte på den så fort jag såg ämnet. :D Men hetsiga 18-åringar är riktigt roligt att hålla bakom. Dom bara ska förbi med sin super snabba Jetta. Särskilt de med jättevingar och klistermärken över allt....
super snabb jetta.. du måste mena min...... men jag är inte 18 och har nog aldrig gjort en omkörning med den...
Sturesson
Medlemsansvarig

Inlägg av Sturesson »

BOB skrev:
Sturesson skrev:[Men hetsiga 18-åringar är riktigt roligt att hålla bakom. Dom bara ska förbi med sin super snabba Jetta. Särskilt de med jättevingar och klistermärken över allt....
super snabb jetta.. du måste mena min...... men jag är inte 18 och har nog aldrig gjort en omkörning med den...
Ledsen men jag menade inte dig. Du går ju inte in för att göra din jetta grymast i stan. Det trodde den jag menade att han hade. Hälsa..
Skriv svar