På träff med MotorChurch

Allt som INTE handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Gindemo
Lever här på forat...

På träff med MotorChurch

Inlägg av Gindemo »

Var nere i Värnamo igår.
För er som inte var där vill jag dela med mig av min upplevelse.
Pga. fredagens konsert kom jag iväg lite sent från Jkpg och anlände efter att första samlingen hade börjat. Vid första blicken in i lokalen tyckte jag att det såg ut som ett gäng "mindre karismatiska" personer där inne. Men OJ vad skenet kan bedra! Jag lämnade Värnamo med en väldigt stark upplevelse, och en förhoppning att Gud kan göra något bland motorfolket. Att se en "knutte" böja knä och rörd till tårar säger mer än ord. Att det skulle bli så mycket förbön i denna samling hade jag inte räknat med. Detta var killar och tjejer som visste vad de hade att kämpa emot och för, så det krävs mycket bön. Jag hoppas att vi alla ska få möjligheten att via vårt intresse få möjligheten att sprida Guds ord.
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Mae
Legend!

Inlägg av Mae »

Låter härligt.
Marcus Arvidsson Medlem 241
Regionsombud för södra Sverige :racesmile
Kör: Skoda Superb combi
Samuel S
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel S »

Jag tycker också att det var en skön dag i Värnamo. Så mycket "olika" sorters folk liksom och många nya kontakter.
Synd bara att det inte var fler från våran klubb där.
Men det var riktigt kul att du Gindemo hade möjlighet att ta dig dit.
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
Sturesson
Medlemsansvarig

Inlägg av Sturesson »

Ja det va verkligen kul att du kom Gindemo. Ska notera en liten stjärna i kanten.
Skulle bara varit roligare om det finns fler i klubben som skulle vilja hjälpa till med sådan bitar, som till exempel motorbibeln och möten. Hör gärna av er till mig.
Skriv svar