Hjälp i nöden.

Allt som INTE handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Gindemo
Lever här på forat...

Hjälp i nöden.

Inlägg av Gindemo »

Hade häcken precis full idag med att rigga ljus och ljud på torget för tomtenatta som var ikväll.

Telefonen ringer....
En bekant tjej på 18år ringer: -bilen startar inte, du måste komma och hjälpa mig.
Egentligen har man inte tid, gentleman som man är :wink: hoppar man in i bilen och åker bort för att hjälpa. Efter lite pyssel med startkablar får min 240 igång hennes 900. Hon ska åka iväg, -motorstopp. :-? Bara att ta fram kablarna igen.
Denna gång gick det bra! Hon glömmer dock att slå på lysena så jag tar telefon och ringer. Medan jag pratar med henne blir det ett förfärligt liv. Det visar sig att hon körde in i en trotoarkant med punktering som följd. Åker dit (runt hörnet), ska byta till reservhjul, inget lufttryck i detta! :( Efter mycke om och men och hjälp från ytterligare en vän så kom hon hem tillslut. Får nog åka dit imorgon och hjälpa henne att slå på ett gammalt däck istället. Det blev lite att göra idag....fick vänta 12h innan jag hade tid för lunch, men vad gör man inte för vänner och församlingen.
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Miss J
Deluxpostare!

Re: Hjälp i nöden.

Inlägg av Miss J »

Gindemo skrev:Hade häcken precis full idag med att rigga ljus och ljud på torget för tomtenatta som var ikväll.

Telefonen ringer....
En bekant tjej på 18år ringer: -bilen startar inte, du måste komma och hjälpa mig.
Egentligen har man inte tid, gentleman som man är :wink: hoppar man in i bilen och åker bort för att hjälpa. Efter lite pyssel med startkablar får min 240 igång hennes 900. Hon ska åka iväg, -motorstopp. :-? Bara att ta fram kablarna igen.
Denna gång gick det bra! Hon glömmer dock att slå på lysena så jag tar telefon och ringer. Medan jag pratar med henne blir det ett förfärligt liv. Det visar sig att hon körde in i en trotoarkant med punktering som följd. Åker dit (runt hörnet), ska byta till reservhjul, inget lufttryck i detta! :( Efter mycke om och men och hjälp från ytterligare en vän så kom hon hem tillslut. Får nog åka dit imorgon och hjälpa henne att slå på ett gammalt däck istället. Det blev lite att göra idag....fick vänta 12h innan jag hade tid för lunch, men vad gör man inte för vänner och församlingen.

Oj!! Vilken gentleman!!
----------------------
Julia Thorstensson
- Skoda Octavia RS -08
- Seat Ibiza Cupra 16v -98 (Såld)
- Golf CL (Såld) -88
www.jrc.nu
Mae
Legend!

Inlägg av Mae »

Starkt jobbat! :D
Marcus Arvidsson Medlem 241
Regionsombud för södra Sverige :racesmile
Kör: Skoda Superb combi
Anders Toll
Legend!

Inlägg av Anders Toll »

Gutt att se att det finns kvar medmänniskor i världen!
Gindemo
Lever här på forat...

Inlägg av Gindemo »

Tja, vad gör man inte för en stackars tjej som kör saab. :wink:
Nu måste jag ut och leta efter hennes navkapsel som lossnade.
Faktum var att jag struntade i den igår, tyckte inte att en billig navkapsel var så mycket att bry sig om. Men OJ vad den verkade viktig i att hitta. :roll:
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Elias
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Elias »

Och så klagar de på dagens ungdom... :roll:

Vajjert, bra föredömme.
Robban
Superpostare!
Kontakt:

Inlägg av Robban »

Bra insatts...
Hoppas att du hittar navkapseln också :wink:
| Robert Axell | BMW 330ci -04 |
Mephiboseth
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av Mephiboseth »

Handen på hjärtat, hade du gjort samma sak om det var en 32-årig kille som ringde istället :wink:
<B>Marcus Ekeroos</B>
marcus.ekeroos@attitudemotorclub.com

Vem behöver bromsar när det finns tuta?!?

http://www.ekeroos.se
Gindemo
Lever här på forat...

Inlägg av Gindemo »

Hittade navkapseln och hon tackade inte bara en gång.

Tror nog att jag skulle hjälpa alla, utan att tveka.
Men om jag var i akut tidsnöd skulle nog faktiskt en dam (i alla åldrar) vara högre prioriterad än en kille.

Faktum var att hennes föräldrar var på en begravning, så dom hade inte möjlighet att hjälpa. Till hennes stora lycka fick hon köra våran kompis (Fredrik tog över efter mig) saab 9000 (super trimmad) hem, medan han körde hem hennes bil med reservhjulet på.
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Henke
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Henke »

Jag fick faktiskt rycka in och gora inbrott i en bil nar jag varit och handlat forra vintern. Gubben som agde den hade last in nycklarna i bagaget pa sin gamla 240.
Kandes ju lite konstigt att sta dar pa en parkering(kvantum VMO) och bryta sig in, folk kolla lite konstigt. Typ, var har han lart sig det....... :wink:
KTM Adventure -00 -- Grusbusare
Opel Omega -00 -- Bruksbil
Gindemo
Lever här på forat...

Inlägg av Gindemo »

Corsa Henke skrev:Jag fick faktiskt rycka in och gora inbrott i en bil nar jag varit och handlat forra vintern. Gubben som agde den hade last in nycklarna i bagaget pa sin gamla 240.
Kandes ju lite konstigt att sta dar pa en parkering(kvantum VMO) och bryta sig in, folk kolla lite konstigt. Typ, var har han lart sig det....... :wink:
Var det en 240 el. 245? Borde vara ganska svårt att ta sig in i kofferten på en sedan!?! Antingen får man nog ta sig in i bilen och sedan i via lastluckan. Eller så kanske det går på något sätt att öppna luckan via nummerplåtsbelysningen?

Hur gjorde du?
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Martin
Lever här på forat...

Inlägg av Martin »

Gindemo skrev:
Var det en 240 el. 245? Borde vara ganska svårt att ta sig in i kofferten på en sedan!?! Antingen får man nog ta sig in i bilen och sedan i via lastluckan. Eller så kanske det går på något sätt att öppna luckan via nummerplåtsbelysningen?

Hur gjorde du?
varför vill du veta det? ska du sno en 240 i jul? :lol:

..leta reda på en 242 o skruva loss bakre sidorutan..

god jul

amazon -for life
Gindemo
Lever här på forat...

Inlägg av Gindemo »

martin skrev:
varför vill du veta det? ska du sno en 240 i jul? :lol:

..leta reda på en 242 o skruva loss bakre sidorutan..

god jul
Tja, bra att veta när man själv har en 240. Har själv provat på att ta mig in via förardören (på en 245) och via lilla sidorutan på min gammla 244.
Ganska enkelt att pilla bort den rutan och sedan sätta tillbaka den med lite diskmedel. Tror faktiskt att jag har kvar stålgalgen i kofferten, som vi använde på 245:an.
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Henke
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Henke »

Man behover bara ett spannband....... 8)
KTM Adventure -00 -- Grusbusare
Opel Omega -00 -- Bruksbil
Skriv svar