Här har man levt isolerad i sin studentlya i 5 månader, åker hem 3 dagar och hälsar på sina föräldrar och syskon och drar ofelbart på sig en förkylning I hopp om att bli kvitt detta otrevliga tillstånd för att kunna njuta av julmaten fullt ut provar jag en kur som går ut på att dricka ohyggliga mängder vatten i hopp om att dränka förkylningsbakterierna Den enda skillnaden jag har märkt är att jag får uppsöka toaletten betydligt oftare, men vem vet, det kanske blir bättre framåt morgondagen. Är det någon som har förslag på nån annan (bättre) kur?
Jag vet ett sätt att bli av med förkylning om man gör det innan man blir täppt i näsan. Ett glas vatten blandat med rätt mycket salt sen drar man in det i näsan och ut genom munnen några gånger i varje näsborre, sen är du frisk innan kvällen. Funkar alltid bara man gör det i tid.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Jag får prova bilkuren när bmwn rullar igen, tyvärr dröjer det nog så länge så då har förkylningen förhoppningsvis gått över av sig självt.
Whiskey-kuren skulle man kanske prova, kanske inte behöver dricka riktigt lika stora mängder whiskey som vatten för att bli frisk? Nu är jag ju iofs inte säker på att vattenkuren funkar, men jag ska avge en rapport imorgon, har druckit så mycket vatten idag att det snart börjar rinna vatten ur öronen
Samuel... din kur låter som en sån där kur som man blir frisk bara man tänker på den Men det är kanske inte så farligt som det låter?
Jag har lösningen på problemet! Du går ut till din Ascona Turbo, startar upp den. Låter den gå på tommgång en stund, sedan tar du och kopplar en slang från dumpen, till ena näsborren. Och från den andra borren drar du en slang tillbaka till dumpen. Sedan varvar du upp så turbon laddar max och släpper av.
Du blir garanerat inte täppt i näsan iallafall!
Det här med salt lösningar fungerar mycket bra. beror väl på att man alltid har en viss mängd salt i näsan men att det försvinner vid en förkylning. Kommer inte ihåg hur det funkar men jag har läst det nånstans.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Annars är Esberitox ett godare alternativ... Sugtabletter som tar bort förkylningen på nån da...om man äter dom i tid (undra va dom innehåller egentligen )
Finns på apoteket.
Det trodde jag faktiskt också att det skulle vara, men jag tyckte inte att det var farligt alls, men jag kanske var lite för mesig med saltinblandningen