Tron i vardagen!

Allt som INTE handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Tron i vardagen!

Inlägg av Nicke Nyman »

Jag sitter här, på min rast och funderar, hur funkar min tro i vardagen? Har nyss vart på en lektion med mina elever. (Jobbar som elevassistent) En biologi lektion där de pratat om fotosyntesen osv... När man lyssnar på lärarens genomgång om hur allt fungerar, känner jag, vilken fantastisk Gud vi har, som skapat allt. Jag blir stärkt i min tro på Gud när jag hör saker som detta. Likaså när man läser i tidningar, lyssnar på radion osv om hur kroppen fungerar, hur naturen fungerar osv.

Om inte växter fanns skulle människan få svårt att leva, om inte människan fanns skulle växterna få svårt att leva. Eftersom de båda behövs för varandra! Kroppen fungerar inte om hjärtat inte slår, om hjärnan får dåligt med syre funkar den sämre. Alla dessa olika saker, som finns runt omkring oss i vardagen är ju skapat av han dom vi tror på. I allafall de flesta av oss! :blush:

Jag brukar sätta mig in i hur ögat fungerar t.e.x. Där pupillen blir liten om de är ljust och stor när de blir mörkt, allt detta för att vi skall kunna se utan att bli tokiga. Örat, en liten tunn hinna som vibrerar och av detta så uppfattar vi ljud. Jag tycker de är fantastiskt ändå hur vi fungerar! :D

Kan allt detta vara en slump? För mig är de INTE en slump, allt är alldeles för bra gjort för att de skulle kunna vara slumpen som skapat allt. :roll:

När någon som inte tror på de jag tror på, kan bevisa att Gud inte finns eller inte gör saker för oss, den dagen skall jag sluta tro! Än har ingen lyckats och jag tror inte heller att någon kommer lyckas! :o

De va bara lite tankar jag hade! Någon fler som har något, att dela med sig av i er vardag?

Livet med Jesus rockar iaf! 8)

Hejs!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
JAC
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av JAC »