Tron i vardagen!

Allt som INTE handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Tron i vardagen!

Inlägg av Nicke Nyman »

Jag sitter här, på min rast och funderar, hur funkar min tro i vardagen? Har nyss vart på en lektion med mina elever. (Jobbar som elevassistent) En biologi lektion där de pratat om fotosyntesen osv... När man lyssnar på lärarens genomgång om hur allt fungerar, känner jag, vilken fantastisk Gud vi har, som skapat allt. Jag blir stärkt i min tro på Gud när jag hör saker som detta. Likaså när man läser i tidningar, lyssnar på radion osv om hur kroppen fungerar, hur naturen fungerar osv.

Om inte växter fanns skulle människan få svårt att leva, om inte människan fanns skulle växterna få svårt att leva. Eftersom de båda behövs för varandra! Kroppen fungerar inte om hjärtat inte slår, om hjärnan får dåligt med syre funkar den sämre. Alla dessa olika saker, som finns runt omkring oss i vardagen är ju skapat av han dom vi tror på. I allafall de flesta av oss! :blush:

Jag brukar sätta mig in i hur ögat fungerar t.e.x. Där pupillen blir liten om de är ljust och stor när de blir mörkt, allt detta för att vi skall kunna se utan att bli tokiga. Örat, en liten tunn hinna som vibrerar och av detta så uppfattar vi ljud. Jag tycker de är fantastiskt ändå hur vi fungerar! :D

Kan allt detta vara en slump? För mig är de INTE en slump, allt är alldeles för bra gjort för att de skulle kunna vara slumpen som skapat allt. :roll:

När någon som inte tror på de jag tror på, kan bevisa att Gud inte finns eller inte gör saker för oss, den dagen skall jag sluta tro! Än har ingen lyckats och jag tror inte heller att någon kommer lyckas! :o

De va bara lite tankar jag hade! Någon fler som har något, att dela med sig av i er vardag?

Livet med Jesus rockar iaf! 8)

Hejs!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
JAC
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av JAC »

Så sant, så sant, broder. Gud är allt bra finurlig :)
[Joel Christoffersson]

Jag vågar inte säga vad jag tycker om 240. Däremot är Fodka världens fulaste bil.
Reco
Styrelseledamot
Kontakt:

Inlägg av Reco »

Om detta inte är sant, är vi de mest ömkansvärda av människor. Men nu är det sant!

Ta bara DNA tillexempel. Så sjukt avancerat.
Vi snackar alltså om att Alla DNAkedjor i en blodsdroppe skulle räcka som ett snöre till månen och tillbaka. Och det har blivit till av en slump? knappast.
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Nicke Nyman
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Nej, jag tror inte på slumpen på de sättet! Därför man är så övertygad som man är... Iaf jag är de!

Syrran är här nu, med sina 2 barn, en som är 2,5 år och en som är 3 veckor, båda är pojkar. Denna lilla vackra varelse har blitt till i hennes mage, efter lite rajtan tajtan i sängkammarn förståss, men iaf, de är fantastiskt att de "lilla", kan bli till något så stort, vacker och som ska leva på den är jorden, som för tillfället inte alls ser ut att ha en ljus framtid! Men de stärker oxå tron, när man vet att Gud är inblandad!

Adios! 8)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
K-Mart
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av K-Mart »

helt underbart att höra!
kan inte vara en slump..
för avancerat för det! :)
//Martin Staffan
Ringarna sitter bra i fronten..
http://www.garaget.org/?car=26516
dhuron
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av dhuron »

Slump jovisst hmmm lika troligt som om jag skulle ta och kasta in halvledare, bakelit osv i badrummet innan jag åker till jobbet sen när jag kommer hem så ligger det ett 512MB minne där som blev till av mitt lilla kast NOT. Ett ramminne tror inte folk blir till av en slump som inte är i närheten av hur komplext et DNA är. Ett vanligt ramminne på 512MB innehåller mer än 4*10^9 elektroniska vippor. Det är mer sannolikt att mitt lilla kast med skrot blir ett ramminne än att universum skulle bli av en slump.

/tobbe
André
Megapostare!

Inlägg av André »

dhuron skrev:Slump jovisst hmmm lika troligt som om jag skulle ta och kasta in halvledare, bakelit osv i badrummet innan jag åker till jobbet sen när jag kommer hem så ligger det ett 512MB minne där som blev till av mitt lilla kast NOT. Ett ramminne tror inte folk blir till av en slump som inte är i närheten av hur komplext et DNA är. Ett vanligt ramminne på 512MB innehåller mer än 4*10^9 elektroniska vippor. Det är mer sannolikt att mitt lilla kast med skrot blir ett ramminne än att universum skulle bli av en slump.

/tobbe
Jamen, glöm inte att du måste låta skrotet ligga där i 100 miljoner år...

:mhihi:
Reco
Styrelseledamot
Kontakt:

Inlägg av Reco »

Och sen måste apmänniskor som Lucy komma och mecka ihop dem lite..

visstvisst...

http://www.genesis.nu/ -väldigt intressant sida... Min naturkunskapslärare har blivit tyst många gånger iaf.
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Ando

Inlägg av Ando »

arsestar skrev:Och sen måste apmänniskor som Lucy komma och mecka ihop dem lite..

visstvisst...

http://www.genesis.nu/ -väldigt intressant sida... Min naturkunskapslärare har blivit tyst många gånger iaf.
Här är en rätt hyffas sida också (dock fruktansvärt ful)
Står väldigt mycket om skapelseteorin mm.

http://www.gluefox.com/

Har lyssnat på honom i ett seminarium på frizon, och han är riktigt duktig!
Andreas Welin
Äger en Bmw, kör en Volvo
Skriv svar