En kompis som skulle springa har fått problem med sitt knä och frågade om jag ville ta över nummerlappen.
Jajjemen, inga problem, jag är ju så oootroligt vältränad.
Jag har sammanlagt tränat ca 6 km. Vilket jag fjorde i onsdags, med massiv träningsvärk som följd. Så långt har jag inte sprungit sedan högstadiet, dvs 1994.
Senast redigerad av 1 David Alesand, redigerad totalt 5 gånger.
Första milen var jag euforisk! En helt salig upplevelse på riktigt. Kändes helt underbart att faktiskt göra detta. (Precis innan start ville jag bara skita i det och dra hem.)
Efter Lindholmen (10km) började det göra ont i knäna. Trots knästöden är knäna svullna och ömmar. Precis som lår, vader, ljumskar, rumpa och rygg.
Jag gick ut mycket lugnt på 6:10min/km dom första 5km. Jag var ju mest rädd för att knäna skulle ge upp så det var därför jag tog det så lugnt. Och det var nog ett klokt beslut för på resterande 5km-etapperna tappade jag hela tiden lite i tempo. Vid sista mellantiden tror jag att jag hade 6:50minuter/km.
Hursomhelst så kunde jag nog knappast gjort loppet på ett bättre sätt, sista kilometern var det inget kvar att ge! Gick in på 2h23min. Mitt mål var att ta mig i mål och helst under 2h30min.
Men till nästa år ska jag ha mååååååånga fler km i benen, det kan jag lova!
Är du själv nöjd med ditt lopp? Hur gick det? Efter förväntan?
Edit: Just det ja, jag var lite spysugen på spårvagnen hem sedan. Å ändå vill jag göra det igen! Märkligt va?
Va kul att du klarade det trots att du bara sprungit 6 km innan...mycket bra.
Ja gick i mål på 1.45, är väl ganska nöjd med den tiden. Det blev ju en förbättring emot förra året iaf. Det gick mer på rutin detta året. Va väldigt mycket folk att trängas med första milen. Va svårt att hitta eget tempo då.
David Alesand skrev:Edit: Just det ja, jag var lite spysugen på spårvagnen hem sedan. Å ändå vill jag göra det igen! Märkligt va?
Då har du tatt ut dig bra...Axel brukar också befinna sig i detta tillstånd efter sådan tillställningar
Kul att du känner att du vill göra om det. Bra att fler inser att det är bra att svettas ibland också
Nordquist skrev:
...Axel brukar också befinna sig i detta tillstånd efter sådan tillställningar
Om jag bara hade fått stanna i det tillståndet... Sist gick det lite för långt så jag tappade faktiskt suget för i år. Ett tips: slarva inte med drickat!!
Här är en profil på banan. (sidan 4 i underbart pdf ) http://www.goteborgsvarvet.com/NR/rdonl ... AM_low.pdf
Det skiljer 60 meter som mest vilket är när man passerar Älvsborgsbron. Många varnar för att broarna är jobbiga men ärligt talat tycker jag den svaga stigningen i slutet av loppet blir mycket jobbigare.
Testa att springa i trappor på Sahlgrenska med arbetskläder, verktygsbälte och stålhätteskor i ett par veckor. Då får man dessutom betalt för att springa...
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Jag hade tänkt springa i år och hade kört igång med hyffsat seriös träning, men det var fullt när jag skulle anmäla mig. Till 2009 så skall jag vara med, men jag har inte anmält mig ännu.
Jag försöker vara ute och löpa 2-3 ggr i veckan, då varierar jag mellan ex. 1 km x 6 rep i högt tempo, eller längre turer ca 10 km, alt ett kort intesivt pass.
KTM Adventure -00 -- Grusbusare
Opel Omega -00 -- Bruksbil