Böneämnen

Allt som INTE handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

B204T
Dunderpostare!

Böneämnen

Inlägg av B204T »

Kände att en sån här tråd fattades, och istället för att var och en ska behöva göra en ny tråd kanske vi kan ha en samlad tråd för detta, där var och en kan skriva vad den tycker vi ska tänka lite extra på. Låter väll rätt vettigt?

Iaf så börjar jag, är väll mest därför jag gör tråden, men jag är ju inte ensam om att ha saker på hjärtat...

Det är nämligen så att förra onsdagen insjuknade jag hastigt i magsjuka, från fullt frisk till helt död ungefär tog en kvart, spydde en rejäl laddning för att sen vara lös i magen i flera timmar, där kring 4 på natten var jag less att gå på toa ungefär allt mellan var 5e minut till varje kvart som längst, så där jag låg på badrumsgolvet i ren utmattning tittade jag upp mot taket och bad om hjälp, nu fick Han göra sitt, jag följde bara med, han fick fria händer. Tog kanske 30 sekunder så kände jag att jag var tvungen att spy, så en andra rejäl laddning, sen var de över, i samma ögonblick som de var över, kände jag hur smärtorna i magen avtog, allt kändes lättare så jag tog och tvättade av mig och gick i säng, vaknade klarvacken klockan 6 och måde prima. Detta firades såklart med lite enkelt fika.
Sen kom del 2. Pappa kom hem från jobbet på torsdagen och mådde dåligt, då var de hans tur, han hade spytt på väg hem från jobbet. Vi var ju bergsäkra på att han skulle vara sjuk ungefär lika länge som jag var och sen skulle de vara över. Men nu är de torsdag igen, och sista dagarna har pappa spenderat på Lasarettet. Han har varvat med illamående, kräkningar, feber, så i måndags skjutsade mamma in honom.
Trots mängder av prover, röntgen osv har dom än inte hittat något. Men pappa provade äta idag och som han själv sa, de återställde han, i något försämrat format.

Jag brukar vara dålig på att be, Men nu känner jag att de är rätt tillfälle att göra de, för min högsta önskan just nu är att pappa ska få bli frisk och komma hem, nu då han längtat så efter att få hämta motorcykeln från vinterförvaringen. Så ni som känner för de, kan ju slänga in en tanke i era böner, det skulle uppskattas väldigt mycket.
Volvo 945 Turbo -96
Chevrolet Camaro LT -76
Calle Wennborg
Styrelseledamot

Inlägg av Calle Wennborg »

I´m in.
CarlJohan Wennborg
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
Knigth Rider
Deluxpostare!

Inlägg av Knigth Rider »

BRA Förslag!! Ni är nu med i våra böner!
Robert Arvidsson

Pontiac Trans Am
B204T
Dunderpostare!

Inlägg av B204T »

Tack så mycket, sent svar men bättre än inget. Men jag kan berätta att jag var ner och hämtade pappa idag så nu är han hemma, är inte riktigt full fart ännu så han ska vara hemma i veckan, större delen av den iaf, lät på han själv som han trodde sig kunna börja om att jobba redan slutet av veckan.

Denna tråd kanske vore en idé att klistra så fler kan hitta åt den och kanske få skriva av sig, för som sagt, tråden är tänkt för alla, inte bara för mitt personliga syfte. :)
Volvo 945 Turbo -96
Chevrolet Camaro LT -76
Knigth Rider
Deluxpostare!

Inlägg av Knigth Rider »

Det var Gött att höra!! :D
Robert Arvidsson

Pontiac Trans Am
Knigth Rider
Deluxpostare!

Inlägg av Knigth Rider »

Jag får själv fylla på den här tråden.
För min Frus värk & besvär vill inte ge med sig. Har väl nästan blivit värre!
Det stör ju vårat Familjeliv en del. Jag själv håller mej väl uppe någorlunda genom mitt jobb som jag trivs med och kan vila tankarna
lite på. Och givetvis genom er i Attitude.

Men jag mår dåligt när jag helatiden ser min fru lida så och tycker
synd om våra barn när dom har en mamma som inte kan vara med
på allt som vi brukar göra tillsammans.

Läkarna har ju sagt att det är en svårbehandlad sjukdom och man
förstår ju inte alltid allt som händer & sker. Men hoppas på att våran
Himmelska överläkare ska kunna hjälpa oss när läkarna säger att dom
inte kan göra så mycket mer för tillfället.
Robert Arvidsson

Pontiac Trans Am
Knigth Rider
Deluxpostare!

Inlägg av Knigth Rider »

Det är ingen större förändring här. Men jag har börjat att tänka mer på
det jag har och vara tacksam över det som fungerar!

Jag var ju arbetslös ett tag och då mådde jag änu sämre!
Nu har jag ett jobb som jag trivs med och får ju hjälpa någon annan
varje dag. Och då mår man ju lite bättre när man ser någon som
blir tacksam och glad över det man gör!

Det är väl på den nivån vi mäniskor får vara. Vi kan alla göra något
för någon medmänniska.
Sen får vi lämna över alla störe bekymmer till våran himmelska Far.
Robert Arvidsson

Pontiac Trans Am
Skriv svar