Vi kommer färdas i ett franskt mästerverk med hela
Skåpet fullt av användbara pryttlar, såsom bågfilar, bandsågar och synvinklar.
Årets mål e att inte bli klar först..
Nu är man grymt taggad, förra årets andra plats kändes verkligen som en seger. Jag har lyckats bättra mig för varje år som kartläsare hittills, hoppas att det inte fortsätter så
Vi börjar i Älgabäcksryds missionshus kl 18 med en liten genomgång
Pris: 250kr inkl. fika och karta
För att kunna genomföra orienteringen krävs följande:
-Bil! Den bör inte vara sänkt och den bör inte vara av senaste årsmodellen. Körning på skogsvägar kan förekomma.
-Bra innerbelysning, kartläsarlampa eller pannlampa.
-Penna, linjal och kompass.
-Plant underlag för kartan: bricka, masonitskiva eller liknande.
-Stark ficklampa eller strålkastare för att leta efter gömda tavlor bredvid vägen.
-Mobiltelefon
Nu börjar uppladdningen inför årets drabbning. Pasta och fiskpinnar, snabba kolhydrater för att kunna läsa karta kvickt och omega ersättning i fiskpinneform. Hade suttit fint i helgen annars, hetsmeck axel?
Nu råder det en viss tveksamhet beträffande kartorna. Posten har visat svaghet, men enligt säkra källor ska 40 nystrukna kartor nu befinna sig i Tenhult.....
Övrig info: I år kommer den hittills svåraste orienteringen att äga rum. Den är så svår att det inte går att beskriva. Vårt mål är att ingen ska ha alla rätt. Och med tanke på hur svår banan är i år så kommer det nog inte att ske.
Corsan är inne på lite snabbrenovering så här dagen innan dagen D.
Jag skulle idag, bara, justera mitt avgassystem. Det låg nämligen imot och skramlade lite. Det slutade med att flänsen på katalysatorn var helt upprostad. Jag lossade katalysatorn och en bult i grenröret gick av, såklart.
Borra ur och gänga var inget allternativ.
Så det blev till att byta grenrör istället. Det fanns dock ingen ny packning i hela stan... Men som tur är skall det komma en packning till MECA kl 9.30.