Själv hade jag några omtumlande upplevelser.
Den första att åka med Sliparn. Sätter mig i en bil som är ganska lik min egen förutom en mysig skinnklädd inredning, ett fotstöd som faktiskt sitter fast och banjomusik i stereon. Ut på banan så ställs alla referenspunkter åt sidan. Jag trycks bak i sätet och allt går väldigt mycket fortare än i min bil.
Senare på eftermiddagen så får jag erbjudandet att köra Axels M3. Vad säger man?
Jag sade Njaee.
Vi hade tidigare kommit överrens om att byta men nu fick ansvaret över att tampas med Axels nyrenoverade livsverk mig att backa.
Fast Axel lyckades övertala mig.....
Spännde fast mig i en stol med en massa säkerhetsbälten. Körde ut på banan och OJ vad annorlunda detta var. Jag sitter alldeles still i stolen, vrider på en väldigt stor ratt, blir uppmanad av ägaren att inte alls växla när jag brukar utan istället låta den nyrenoverade motorn varvas sönder på varvtal som inte alls finns i min motor. Fast Axels höll. Sedan började det att svänga och nu gällde det bara att hinna med att snurra på ratten. Och bilen bara gick dit hjulen pekade. Allt detta liksom en våning upp jämfört med Opeln.
Omtumlande är bara förnamnet.
Fast väldigt, väldigt roligt.
Bilsport Superstage 23 Augusti 2009
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Dunderpostare!
-
- Klubbordförande
Längesen jag fick så kalla kårar längs ryggen. Den där Tingvall skulle man ju vilja visa skärgårdsvägarna av is kring april, tänk att få köra ut honom längst ut mot havsbandet till t.ex. Rödkallen och sen lämna honom då vägarna varken bär eller brister....en hel sommar utan stollen, WOWFrownlayer skrev:Jag tror mer att om 7 år har nog vägverket fått igenom sitt förslag för att alla bilar till och med -75 ska vara veteraner. inte de efter.Samuel Lindkvist skrev:
Då får du skynda dit för om 7år är min veteranbil också. Och då måste du ner på 1.19,74 eller bättre.
så då har du ingen veteranbil iaf.

Skoj att se att ni satsar och visar upp er. Önskar att man hade ekonomi att bygga ngt eget och komma ner för att leka med.