Jag börjar med att beklaga att jag inte kunde ta med mig min Alfa 75 men jag fick i alla fall med en polare och hans Alfetta och den gjorde ju inte bort sig.
Det är kul att det kommer mycket folk men det blir lite körtid för varje bil. De flesta hann bara en vända Superstage. Men men efter att ha snackat med folk som varit på Bilsports "En dag på racerbanan" så verkar många tro att det är så racing går till, och vara nöjda med det. Alltså, där får de köra 3 varv åt gången när de väl har köat fram till sin tur, och sedan kan det dröja 3 timmar igen innan det är deras tur så har man flyt hinner man med tre pass om dagen a 3 varv. Dessutom tar väl Bilsport betalt för det. Vårt arrangemang var i alla fall gratis igår.
Ang. 402m så tycker jag att det är tråkigt att inte få veta direkt vem som vinner varje enskild repa, det vore väl bra att ha en slags måldomare. Det kunde vara så enkelt att en eller två pers är stationerade vid målgången och så räcker den som hade den snabbaste bilen i "sin" line upp handen så vet alla vem kom först direkt.
Nu är jag ju inte så på för 402m men lönar det sig inte att att ha lite stallvarv på en framhjulsdriven turbobil vid starten? Flera la ju inte på gas förrän starten gick. En silverfärgad Saab typ 9-3 gjorde ju flera bra repor beroende på bra starter tror jag eller hade han "mest" av Saabarna att åka med. Jag skulle kanske ha haft med min bruks-Alfa och hävdat mig bra med mina 179 ystra. Å andra sidan gjorde vi ju ingen stege eller så så ingen vet ju vem som var näst snabbast efter 2002:an.
Jag har en förhoppning om att vi får komma in på själva flygbasen, jag spanade in mellan träden och det ser ut som att man skulle kunna göra en slinga att köra på och då skulle vi kunna mata på flera bilar åt gången om inte annat skulle 402m åkarna kunna ta en annan väg tillbaks och på så vis spara en massa dötid som tillbakakörningen tar.
Nåväl jag kanske bara vaknade för tidigt dagen efter en bra träff i det stora hela. Lite tankar och funderingar blev det i alla fall att ta med sig till nästa gång.