Sida 1 av 4

Eftersnack: Åmsele 8/5 2004

Postat: 08 maj 2004 18:13
av Nicke Nyman
Jaha, va säger man efter en sånn här dag?? Kanonväder, tokvarmt (25grader), MYCKET folk, MYCKET bilar o bra gemenskap??

De va en BMW 2002 me STORturbon o förgasare som rulla på bäst på 402m. Dryga 400hk och 9000rpm är väl godkännt eller??

Sen var de för övrigt mycket saabar på plats, förutom 1 9000 och 1 og900 så va de resten ng900/og9-3.

Bilder och FILM kommer snart, hoppas vi! 8)


Adjö! 8)

Re: Eftersnack: Åmsele 8/5 2004

Postat: 08 maj 2004 18:49
av André
TurboNicke skrev:Jaha, va säger man efter en sånn här dag?? Kanonväder, tokvarmt (25grader), MYCKET folk, MYCKET bilar o bra gemenskap??

De va en BMW 2002 me STORturbon o förgasare som rulla på bäst på 402m. Dryga 400hk och 9000rpm är väl godkännt eller??

Sen var de för övrigt mycket saabar på plats, förutom 1 9000 och 1 og900 så va de resten ng900/og9-3.

Bilder och FILM kommer snart, hoppas vi! 8)


Adjö! 8)
Ribban ligger högt inför resterande del av säsongen... AttitudeNorr kunde inte fått en bättre start på säsongen. Mkt folk, trevliga bilar, härligt väder och gummirök :)

Här finns några bilder att beskåda en liten stund innan körningen drog igång, dock fotade jag ju inte speciellt mkt då jag satsade på att få med så mkt som möjligt på film istället :D Och visst fick jag med en M3 som smakade grus bland annat :mhihi:

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Postat: 08 maj 2004 19:08
av Flate
Hur många va ni egentligen ? Ganska många fler en förra året iaf, synd bara att man inte kunde komma... nää nu hoppas jag att filmerna kommer upp så fort som möjligt.. =)

Postat: 08 maj 2004 19:56
av Andreas
Oj vad mycket folk! Bor det så många i norrland? :mhihi:

Kul att det blir lite träffar även uppe hos er och inte bara "här nere i södern".
Var det bara klubbmedlemmar som var där eller var träffen även öppen för andra? (kanske blivande klubbmedlemmar?)

Postat: 08 maj 2004 20:45
av Henke
Galet va folk, jag ska nog emigrera till norrland... :wink:

Nu längtar vi efter film.

Postat: 08 maj 2004 20:51
av André
Henke skrev:Galet va folk, jag ska nog emigrera till norrland... :wink:

Nu längtar vi efter film.
Flate skrev:Hur många va ni egentligen ?
Andreas skrev:Oj vad mycket folk! Bor det så många i norrland? :mhihi:
På fotona ovan som togs innan allt "drog igång" så var vi väl en sisådär 30-35 bilar (?) Alla körde ju dock inte :roll:
Men innan dagen var slut så tror jag att vi med lätthet var närmare 50 (?)bilar. Till träffen hade ju en "lokal" klubb (Team Norrland Turbo - TNT) bjudits in och sen kom det lite outsiders också, så det var inte bara Attitudefolk där.
Så känn Er välkomna, från norr och söder till nästa träff :D

Re: Eftersnack: Åmsele 8/5 2004

Postat: 08 maj 2004 20:53
av André
TurboNicke skrev:Sen var de för övrigt mycket saabar på plats, förutom 1 9000 och 1 og900 så va de resten ng900/og9-3.
SAAB dominerade, eller hur Nicke :mhihi:

Postat: 08 maj 2004 21:06
av Kjellman
Hur blir du det nu André!
hur länge skulle vi få vänta tills den sköna filmen får ses på ens hemma bio??!!!

Må ju säga att det varit en grymt härlig dag med mycke av allt
den gröna volvo 240:in gjorde ju en fin uppvisning med både tjyst gummirök och avåkning

Postat: 08 maj 2004 22:24
av Pete71
:evil: :evil: att man inte kunde vara med denna gång, såg ut att ha varit en kanon-träff. 8)
Nästa gång kanske projektet är klart, den som lever får se....
Hörde att det blev 240-rök och annat kul ....SUCK!
Jaja men det blir kul med lite film och verkar som sagt vara en lovande start på en HET motor-sommar!
En som blev hemma /MP Peter

Postat: 08 maj 2004 23:25
av BeeMeR
Jo de var en trevlig träff.... Hoppas de ba
blir mer bakhjulsdrivet nästa gång (BMW) :mhihi:

///zemrén

Postat: 08 maj 2004 23:28
av Mojje mu
Grymm Da!! :D

Super bra ordnat Filip mfl, kanon väder och mycket folk!!
Måste säga att den gamla BMW´n regerade på 402m helt kollosalt vilken rapp rackare!
Satt och väntade på att någon skulle bränna lite gummi då den gröna 240:en dök upp och underhöll en bra stund!! :mhihi: Kul!

ha det bra alla!

//Daniel

Postat: 09 maj 2004 01:12
av Nicke Nyman
Jaa asså jag är HELT mållös, folk utifrån säger att de var kanon och att de behövs mer klubbar. Som de är nu så är de vi och TNT som finns, Uphill Racing har ju lagt av.

Bra me mycke saabar, så kanske folk inser att de är bra bilar (eller konstiga människor som tycker om dom)...

Tack alla som kom!

Adjö! 8)

Postat: 09 maj 2004 01:29
av Wrathis
Ja vad säger man förutom SUCK !!! :evil: :evil: :evil: inga pengar och fick ej ledigt från jobbet annars hade jag vart där och piskat er , näe skämt och sido hade vart kul att få visa upp bilen för en gångs skull ! i höstas så var det oljetrågslagning så jag hoppas jag hinner byta bromsar så jag kan hänga med ner till el_stockholmo ! :thumbsup2

Postat: 09 maj 2004 07:42
av NZORIKKO
Jag börjar med att beklaga att jag inte kunde ta med mig min Alfa 75 men jag fick i alla fall med en polare och hans Alfetta och den gjorde ju inte bort sig. :D

Det är kul att det kommer mycket folk men det blir lite körtid för varje bil. De flesta hann bara en vända Superstage. Men men efter att ha snackat med folk som varit på Bilsports "En dag på racerbanan" så verkar många tro att det är så racing går till, och vara nöjda med det. Alltså, där får de köra 3 varv åt gången när de väl har köat fram till sin tur, och sedan kan det dröja 3 timmar igen innan det är deras tur så har man flyt hinner man med tre pass om dagen a 3 varv. Dessutom tar väl Bilsport betalt för det. Vårt arrangemang var i alla fall gratis igår.

Ang. 402m så tycker jag att det är tråkigt att inte få veta direkt vem som vinner varje enskild repa, det vore väl bra att ha en slags måldomare. Det kunde vara så enkelt att en eller två pers är stationerade vid målgången och så räcker den som hade den snabbaste bilen i "sin" line upp handen så vet alla vem kom först direkt.

Nu är jag ju inte så på för 402m men lönar det sig inte att att ha lite stallvarv på en framhjulsdriven turbobil vid starten? Flera la ju inte på gas förrän starten gick. En silverfärgad Saab typ 9-3 gjorde ju flera bra repor beroende på bra starter tror jag eller hade han "mest" av Saabarna att åka med. Jag skulle kanske ha haft med min bruks-Alfa och hävdat mig bra med mina 179 ystra. Å andra sidan gjorde vi ju ingen stege eller så så ingen vet ju vem som var näst snabbast efter 2002:an.

Jag har en förhoppning om att vi får komma in på själva flygbasen, jag spanade in mellan träden och det ser ut som att man skulle kunna göra en slinga att köra på och då skulle vi kunna mata på flera bilar åt gången om inte annat skulle 402m åkarna kunna ta en annan väg tillbaks och på så vis spara en massa dötid som tillbakakörningen tar.

Nåväl jag kanske bara vaknade för tidigt dagen efter en bra träff i det stora hela. Lite tankar och funderingar blev det i alla fall att ta med sig till nästa gång.

Postat: 09 maj 2004 09:37
av André
NZORIKKO skrev:Jag börjar med att beklaga att jag inte kunde ta med mig min Alfa 75 men jag fick i alla fall med en polare och hans Alfetta och den gjorde ju inte bort sig. :D

Det är kul att det kommer mycket folk men det blir lite körtid för varje bil. De flesta hann bara en vända Superstage. Men men efter att ha snackat med folk som varit på Bilsports "En dag på racerbanan" så verkar många tro att det är så racing går till, och vara nöjda med det. Alltså, där får de köra 3 varv åt gången när de väl har köat fram till sin tur, och sedan kan det dröja 3 timmar igen innan det är deras tur så har man flyt hinner man med tre pass om dagen a 3 varv. Dessutom tar väl Bilsport betalt för det. Vårt arrangemang var i alla fall gratis igår.

Ang. 402m så tycker jag att det är tråkigt att inte få veta direkt vem som vinner varje enskild repa, det vore väl bra att ha en slags måldomare. Det kunde vara så enkelt att en eller två pers är stationerade vid målgången och så räcker den som hade den snabbaste bilen i "sin" line upp handen så vet alla vem kom först direkt.

Nu är jag ju inte så på för 402m men lönar det sig inte att att ha lite stallvarv på en framhjulsdriven turbobil vid starten? Flera la ju inte på gas förrän starten gick. En silverfärgad Saab typ 9-3 gjorde ju flera bra repor beroende på bra starter tror jag eller hade han "mest" av Saabarna att åka med. Jag skulle kanske ha haft med min bruks-Alfa och hävdat mig bra med mina 179 ystra. Å andra sidan gjorde vi ju ingen stege eller så så ingen vet ju vem som var näst snabbast efter 2002:an.

Jag har en förhoppning om att vi får komma in på själva flygbasen, jag spanade in mellan träden och det ser ut som att man skulle kunna göra en slinga att köra på och då skulle vi kunna mata på flera bilar åt gången om inte annat skulle 402m åkarna kunna ta en annan väg tillbaks och på så vis spara en massa dötid som tillbakakörningen tar.

Nåväl jag kanske bara vaknade för tidigt dagen efter en bra träff i det stora hela. Lite tankar och funderingar blev det i alla fall att ta med sig till nästa gång.
Håller med Dig i mångt och mycket...
Fördelarna med en stege är många, man får en slutlig vinnare, det blir mindre dö-tid då folket får se till att "lajna upp" och det är ett spänningsmoment :D
Måldomare vore kanonbra att ha!
Dock, en stege på 402 vore nog svårt då de allra flesta inte verkar vilja köra mot någon som har mer krut i motorn ;)

Någon som sitter och trycker på tiderna för SS-slingan?

Postat: 09 maj 2004 10:15
av Nicke Nyman
Nästa gång de är Åmsele så får vi helt enkelt bara ta och göra så, vi kör 402m med måldomare, alla som ska köra, kör sin repa och väntar borta vid målgången, sen tar man igen alla bilarna på en gång...

Superstagen tycker jag var kul att titta på, kul för Filip som knäckte sin tid från i fjol med 1 s.

För övrigt, MYCKET bra dag, ruggit kul, bra väder o jaa, Gud var med....

Adjö! 8)

Postat: 09 maj 2004 11:54
av Fibban
Tack tack tack alla för en kanon träff! Bra med väder, bilar å trevligt folk! Å så va det ju en hel del MC åkare med! Det jag tycker va tråkigt va att vi inte "kunde" köra fler SS körningar, skulle vart kul att köra två-tre till! Å jag han ju iaf köra två ggr! Tiderna kommer snart, ska samanställa listan bara! Å man va ju inte direkt ensammen om en svart saab!! 6stycken svarta...

Men som nästa år hoppas gång hoppas vi på fler bmw turbo!

Tack TNT för att ni hakade på!

Postat: 09 maj 2004 12:11
av Kjellman
Jag sörjer att jag inte brände med 360:in min men det beror på en väldigt orolig motor!
Bilen dog ju på vägen upp när jag kom in i åmsele
vet fortfarande inte vad är för fel på skitbilen!
Förhoppningsvis till nån gång nästa år så har jag bytt bil till något som inte har en tendens till att vilja slå runt!

Kjellman kommer att race på banan också

Postat: 09 maj 2004 12:44
av Fibban
Tiderna från Åmseles SS-bana!!

2004-05-08

Plasering, Förare, Märke, Modell, Årsmodell, tid , tid

1 Filip Saab 9-3 Aero 2001 1.36 &1.33
2 Kellsen Mercedes 500e 1993 1.34
3 Erik J Alfa Alfetta 1984 1.36 &1.35
4 Jocke Audi A4 1,8tq 1996 1.36
5 Mattias Skoda RS 2001 1.37
5 Nils Subaru Impreza 2000 1.37
6 Fredrik BMW 2002 tic 1975 1.39
6 Benny Saab 900 t 1994 1.39
7 Andreas Saab 9-3 TS 1999 1.40
7 Stefan VW Passat1,8t 2003 1.40
8 Magnus VW Golf 1,8t 2000 1.41
9 Ted KTM 640 LC4 2003 1.42
10 Erik L Dicati Monster 2002 1.44
10 Daniel BMW 523 1996 1.44
11 Samuel Saab 900 taladega 1997 1.47
12 Marcus Volvo S60 T5 2001 1.51
13 Mattias BMW M3 1993 1.52

Nu har ni listan... Bara att kämpa på å försöka få bättre tider på nästa träff!! Jag va inpad av 2002:ans SS-körning! När väl laddet kom på lastbilsturbon så gick det regält brett!!

Postat: 09 maj 2004 13:52
av André
Saab Filip skrev:Tiderna från Åmseles SS-bana!!

8 Magnus VW Golf 1,8t 2000 1.41
Nu har ni listan... Bara att kämpa på å försöka få bättre tider på nästa träff!! Jag va inpad av 2002:ans SS-körning! När väl laddet kom på lastbilsturbon så gick det regält brett!!


Du kör bra Fille :D
Dock trodde jag att Mange hade en -01:a ?!?

Edit: Här finns det två st korta filmsnuttar tagna med en digitalkamera av en kollega som följde med...
http://attitude.mine.nu/filmer/AttitudeNorr/2004/
Mer film kommer senare när jag tagit mig tid att klippa ihop, redigera och rendera materialet på ~37 minuter.