Lite uppdatering,
Corvette har fungerat och förra årets förgasarebyte och justeringar blev bra. Var på träff i parken/Huskv. förra veckan med mustang-tema. Denna vecka är det Porsche-tema som kanske intresserar någon i klubben.
Bytte kam i Buicken förra hösten, vilket medfört lågt vacuum, därav har blandskruvarna på Holley'n inte fått optimal funktion vid tongång. Samma vacuum i botten, som 4 varv utskruvade.
Finns 2 vacuumuttag på förgasarn som kan kopplas till vacuumklockan på fördelaren, 1 vid spjällplattan som ger "fullt" vacumm resp 1 portat uttag som inte skall ge vacuum vid tongång. Det portade uttaget ger vacuum vid ökat varvtal. Buicken gav fullt vacuum i portade uttaget vid tongång, vilket beror på för mager blandning och vass kam.
Holley har flera bränsle kretsar. Tongång- , lågfart-, acc.pump- och tillskotts(ventil)- krets, samt ckoke-system. Justering av tongångskretsen ger en grund för övriga kretsar.
Återkommer angående vilka justeringar som kan göras på tongångskretsen för få rikare blandning.
