men blev ju ganska snabbt nervös om kvällarna så i våras (vår 2015) köpte jag en riiktigt risig S2 med kebabstyling, död motor och utriven inredning.
I mina ögon ett lik till rätt peng;)
Så under försommaren 2015 fixade jag fram ny rs2 front, rs2 grill, ny orginal bakkofångare, nya lysen, blinkers, riktiga KW coils;) etc etc .
bytte även ut lite plåt på vänster bakskärm som slutade med att jag drog ut hela skärmen nästan 4cm pågrund av någon gammal krockskada.
sedan var de bara gno på med sandpapprena och spacklet. grundade bilen och skickade iväg den gode anders franzen. som i den röda amazonen;)
samtidigt som jag fulrenoverade splitfälgarna som satt på bilen vid köpet.
sedan var det bara ihopmontering av bilen samt tona rutor och baklysen sedan hann jag faktiskt rulla några il på hösten 2015:)

Och nu i vinter så har jag haft ur motorn för att snygga till motorrummet, bytt koppling och kyl samt försökt sortera ut lite elfel.
Finns det något värre än att köpa en sönderskruvad bil? det är klippta och skarvade kablar överallt på denna, och inget lött bara äckliga kläm-piss-kopplingar

samt att fälgarna håller på att renoveras lite mera noggrant.
skulle väl lagt upp lite bilder allt eftersom men har inte orkat:) så här kommer en sammanfattning

detta är ändå en av de bättre fälgarna, men man ser endel kantstöttning

bonusbild dåvarande "brukis"

iväg till franzen

bonusbild på nuvarande "brukis"

resultat efterfulrenovenringen, svetsade upp alla kanter runt om och svarvade ner.
och slipade bort klarlacken. bland de värsta man kan göra.. rekomenderas ej, köp nya fälgarXD

KW coilovers, tonade bakrutor och lysen

photo sharing websites
Och fälgarna just nu, lite mer grundlig renovering.. 10" bak