Samuel Lindkvist skrev:Riktigt fin bil du har hittat. Jag går själv och drömmer om en liknande "specialbyggd" E30 i original skick. Hartge eller Alpina. Fast jag får nog drömma vidare ett tag till.
Å fina bussningar du köpt. Sånna har jag på min också.
Tacktack! angående bussningarna..Hur blir det med utrymmet mot skärmen då hjulet flyttas framåt litegran? jag tänkte om du visste eftersom du har likadana.
Nu är allt monterat, bussningarna hade väldigt fin passform:)
Det har varit lite dåligt med mekande med den svarta tyvär
Men jag har nyligen pillat ihop ett par frambromsar som jag tror kommer funka bra.
BMW 540i Bromsok och med 312mm skivor till Audi TT / S3, Passar kanon.
men man måste borra till 2 hål i skivan för bultmönstrets skull.
Beläggen är Carbotech XP8. Eftersom bilen kommer köras ganska mycke och hårt på bana så blev det belägg därefter.
I kombination med 750i huvudbromscylinder kommer det nog bita till rätt bra
Nu när den svarta inte är körbar och under operation så måste jag ju ha en till bil, och som jag kan ha på vintern.
Jag har kört med en 318is som brukis nu ett tag men den har min bror tagit över, så jag var tvungen att köpa en annan.
Jag var helt bestämd på att det inte skulle bli ännu en bmw.
Men jag vet inte hur jag kunde tro något sånt om mig
men iaf. så hittade jag denna helt orginal 518i e28:an på blocket. Jag tvekade inte länge, för 7 tusen kunde jag inte hitta något bättre.
hyfsat välskött, och väldokumentrerad.
fina sommardäck och nästan helt nya vinterdäck , dragkrok, servostyrning, taklucka å all lyx man kan tänka sig
Ett litet smakprov på fronten
Jag hittade dom hos fiddes garage till ett mycket bra pris.
Dom svarta "shadow line" ringarna kommer från mina mörka lysen, färgmässigt blev det rätt fräckt.
Annars går det framåt sakta men säkert, bilen ska svetsas på vissa ställen sen ska den lackas. färg? gul där också? Nej!
Som ni ser på bilden ovan så är det trångt i garaget, Jag behöver ett mekgarage. Om någon kan hjälpa mig på nåt sätt att hitta ett skulle det vara hur snällt som hälst
Sådana skulle hjälpa, en bit på vägen. jättesmidigt att kunna dra runt bilen i alla riktningar.
Men det lite större problemet är det att jag ska snart flytta till lägenhet och där finns det inget garage.
Därför skulle det vara riktigt bra med någon sorts garage.