Daniel S - Kawasaki ZX6R "streetfighter"
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Tack tack. Vet inte om den låter Kawasaki, däremot låter den mycket och bra.marcus skrev:Snyggt! Låter kawasaki om den också

Var ute och lekte med hojens stora stygga storebror idag, jösses vad genomtänkt ZX10R känns i varenda detalj.

Till helgen blir det mc-åka i Lidköpingstrakten med en kompis. Får se om vägarna leder oss mot Moholm på lördag eller ej.
Den stora frågan jag ställer mig nu är dock; varför började jag inte åka mc tidigare?

Back on track med bojsänke i fronten och bladfjädrar under karossen.
Oj, vad ska man säga om helgen som gick?
112 mil totalt blev det varav drygt 40 lades i lördags.
"Tyvärr" var vädret så bra att vi gav oss av till kusten och struntade i Moholm.
Glädjande nog fungerar allt perfekt på hojen vilket alltid är något man är orolig för när man byggt om själv. Det enda jobbiga nu är att jag vant mig vid effekten...och vill ha mer!
Har dock ett litet aber.
Hemma hos mig ligger nu en ruta från en Yamaha Bulldog. Tanken har varit att den ska appliceras på hojen så därför fick jag lite designförslag från en kompis.

Jag gillar hojen som den är. Det nakna och lite råa tilltalar mig. Alla som jag pratat med anser dock att #3 är alternativet man ska använda.
Vad tycker ni?
//d
112 mil totalt blev det varav drygt 40 lades i lördags.
"Tyvärr" var vädret så bra att vi gav oss av till kusten och struntade i Moholm.
Glädjande nog fungerar allt perfekt på hojen vilket alltid är något man är orolig för när man byggt om själv. Det enda jobbiga nu är att jag vant mig vid effekten...och vill ha mer!

Har dock ett litet aber.
Hemma hos mig ligger nu en ruta från en Yamaha Bulldog. Tanken har varit att den ska appliceras på hojen så därför fick jag lite designförslag från en kompis.

Jag gillar hojen som den är. Det nakna och lite råa tilltalar mig. Alla som jag pratat med anser dock att #3 är alternativet man ska använda.
Vad tycker ni?
//d
Hmm, har nu vant mig så pass med hojen att jag börjar förstå vad "de" menar. Hade lite trevliga övningar med powerwheelies uppför Kinnekulle i söndags kväll.ERnsT skrev:Enligt de som framför dessa i trafiken så är det visst svårt att hålla framhjulet mot marken av någon anledning
Det roliga i kråksången att min färdkamrat var etter värre, fastnade totalt för det där med bakhjulsåka. Inte så anmärkningsvärt kanske...problemet ligger i att han är representant för lagens långa arm.

-
- Legend!
Håller helt och fullt med. Därav höll vi till på en stängd återvändsväg där vi garanterat var de enda på flera kilometers avstånd.Anders Toll skrev:Det kanske finns en poäng varför det inte är helt rätt att bakhjulsåka på allmän väg...
I Stockholm har de haft "stuntkvällar" ute på Barkaby flygfält vilket har slagit väl ut. Tyvärr är dessa kvällar inte något som spridit sig till övriga delar av landet.
Skulle aldrig någonsin få för mig att försöka mig på något bakhjulsåka i trafik.