520 E28 - Finbil

Här lägger vi upp våra pågående projekt, t.ex. banracers, husbåtar, svulstiga gokarts, mm...

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Ivarsch
Lever här på forat...
Kontakt:

520 E28 - Finbil

Inlägg av Ivarsch »

Jag vet inte om det ska bli så mycket till projekt,
men tänkte jag skulle dela med mig av min glädje i alla fall.

Var och köpte mig en finbil häromdagen.
En 520 i kalasskick. Iofs gått 28 000 men bilen har genomgått en hel del
renovering och aldrig riktigt blivit klar. Så lacken är kalasfin(ny) utom lite rost på tackluckan. Fast jag fick med en flång ny tacklucka i rätt färg. I övrigt hittar man inte någon synlig rost alls.

För övrigt har den läcker brun tyginredning med nån nästan lite grönbrun instrumentbräda. Trodde man skulle spy på det men börjar redan gilla den.

Det som är kvar är att fixa till kofångare och få dit dem, byta lite lampor i fram som iofs inte är så värst dåliga men föregående ägare köpte helt nya för att stoppa dit. Tack sa jag :-) Ett par fina fälgar till sommaren, och sänka ner den aningens för nu blir man sjösjuk i den.

Bild

Känns illa att köra med den i vinter faktiskt. Men en vinter får det nog bli ändå.
Daniel S
Deluxpostare!

Inlägg av Daniel S »

Kul med ytterligare en gammel-Bmw i klubben. Såg riktigt fin ut. :D Nästan för fin för vinterslasket...
Back on track med bojsänke i fronten och bladfjädrar under karossen.
Ivarsch
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Ivarsch »

Daniel S skrev:Kul med ytterligare en gammel-Bmw i klubben. Såg riktigt fin ut. :D Nästan för fin för vinterslasket...
Jo den är väl det egentligen alldeles för fin.. men en vinter borde funka.
Skriv svar