Fläkten snurrar, kollade inte motståndet. Men borde det göra sån skillnad när man ligger i stabila 110?Martin Fåglefelt skrev:Det är inte din viscofläkt som gett sig? Det gjorde min...förstörde min Eksjö-körning förra året....
Vit BMW 318 is "FWTHG"
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
-
- Gör inte annat än skriver...
jag fick köra som en idiot för att hålla nere tempen... och det gick knappt ändå... (köra som en idiot gällande fart då)...Reco skrev:Fläkten snurrar, kollade inte motståndet. Men borde det göra sån skillnad när man ligger i stabila 110?Martin Fåglefelt skrev:Det är inte din viscofläkt som gett sig? Det gjorde min...förstörde min Eksjö-körning förra året....
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
Rimligen inte.Reco skrev:Men borde det göra sån skillnad när man ligger i stabila 110?
Min viskokoppling är dålig, tror jag. Min 325 blir varmare och varmare om man står still en stund på tomgång, men så fort man kör är det ok. Kan bli lite problem i köer osv, men aldrig annars.
Alexander Widell
BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82
BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82
Precis.Widell skrev:Rimligen inte.Reco skrev:Men borde det göra sån skillnad när man ligger i stabila 110?
Min viskokoppling är dålig, tror jag. Min 325 blir varmare och varmare om man står still en stund på tomgång, men så fort man kör är det ok. Kan bli lite problem i köer osv, men aldrig annars.
[David Knutsson]
Nu är både pomp och termos bytt. Och det funkar kalas. Båda två såg finfina ut men tydligen vare nåt fel på pompen.
Jag fick knacka ut en egen packning till termostathuset. Finns tydligen bara att köpa på BMW och eftersom Jacobssons i Jönköping är Sveriges sämsta gjorde jag hellre en egen.
Jag har även åtgärdat mina LÖJLIGA anmärkningar från besiktningen.
- Höger positionsljus, byte glödlampa.
- Utstickande antennfäste vänster bak. Tydligen har det efter att ha suttit där i femton år blivit farligt. Helt plötsligt. Vinkelslipat bort.
- Kardanaxeln satt löst. Fastskruvad.
Jag fick knacka ut en egen packning till termostathuset. Finns tydligen bara att köpa på BMW och eftersom Jacobssons i Jönköping är Sveriges sämsta gjorde jag hellre en egen.
- Utstickande antennfäste vänster bak. Tydligen har det efter att ha suttit där i femton år blivit farligt. Helt plötsligt. Vinkelslipat bort.

[David Knutsson]
-
- Gör inte annat än skriver...
...har aldrig haft problem med Jacobssons reservdels-avdelning...men det kanske bara är jag det.Reco skrev:Nu är både pomp och termos bytt. Och det funkar kalas. Båda två såg finfina ut men tydligen vare nåt fel på pompen.
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
Nu har jag vart inne och valsat mina skärmkanter. Så nu får hjulen plats lite bättre.
BVS
Men jag har fortfarande sprucken och eländig lack vid kanterna. Det gillas inte.
Hur lagar man snyggast sånt? Slipa ner, grundlack och lack är ju givet men nåt man ska tänka extra på?
BVS

Men jag har fortfarande sprucken och eländig lack vid kanterna. Det gillas inte.
Hur lagar man snyggast sånt? Slipa ner, grundlack och lack är ju givet men nåt man ska tänka extra på?
[David Knutsson]