Vad har jag då för planer, utöver att få den besiktiad och skitlåg?
* Breddade plåtfälgar
(Har kvar de som jag hade på den vita Corsa, 8*14" med 195/45-14)
* Golf-front med enkla lysen
(Har nog det på nån bil på jobbet)
* Takräcke
(Har inget än...leta leta leta)
* Dubbla DTM-utblås
(Har nog några liggades nånstans)
* Böserblick/ögonlock
(Beställd)
Sedan har jag ju som sagt fult klarlacksläpp på huv och tak som jag måste fixa till.
Idén är att vinyla/lacka huven mattsvart och på taket vinyla en tysk flagga.
Andra tips mottages gärna för att denna jetta skall bli den ultimata BugRun-bilen.
Pga semestertripp till Norrland så gick tidsplanen med jettan i kras. Jag hade bara en kväll på mig att:
Få bilen klar för besiktningen som skulle göras två där senare.
Få bilen att hallå 40 mil tur / retur Bugrun.
Och givetvis att tyskstuka till max.
Så bromsar sågs över , ny olja hälldes i och coilovers monterades.
Sen hann jag inte mer.
Besiktningen gick bra, inga större grejer. Men jag hade ju inte kört en meter med bilen på allmän väg...
Så det var med spänning som resan till mantorp började idag. Men resan gick bra, trots lite stopp på ditvägen pga övertryck i kylen och batterikablar som lossnar.
Bilder kommer så fort mitt bredband hemma vill funkar igen...
Hur gör man med vägbulor? Men har man luftfjädring är det väl körbart förstås.
Det ser rätt gött ut med så låg bil...
/Mats J
Har: BMW 750 -92 Grå, BMW 750 -92 Svart, BMW 750 -91 Grå, BMW ALPINA B12 5,0 -90 Svart, Ford Thunderbird -60, Lincoln Continental MK V -78. Weinsberg Meteor på Fiat Ducato -92, Saab 9-3 SE Sport -99 (krockad), Saab 9-5 1,9 Tid automat -06