
BMW e30 v8 662hk/900nm. wisefab!
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Postar så det viner...
- Inlägg: 93
- Blev medlem: 27 aug 2011 21:35
- Ort: habo
-
- Postar så det viner...
- Inlägg: 93
- Blev medlem: 27 aug 2011 21:35
- Ort: habo
här kommer lite igen, tungt nu för jag inser att ekonomin inte räcker till haha, vill ju ha den klar till sommarn. de löser sig nog.
coilovers 10 papp
soppapump,filter etc 7 lax
stolar 5 papp
mappning ca7 papp
bromssystem 2papp
mysiga fälgar ?papp
det är väl dom stora utgifterna som är kvar. men all småpill kostar ju svin som ni vet:)
ajja här komer lite biler iaf.



växellåds balken. ett 5mm plattjärn med 40x20x3 fyrkantsprofil splittat och svetsat på var sida om plattjärnet, detta är rejält tilltaget



oljeretur check


timmerbil med stubbabilar påväg till skroten:)


uttag för mottryck och avgastemp












grenröret ska fö avgasbandage



patentbanden är inte åtdragna här ser lite latjo ut hehe
ingen aning varför endel biler är stora, suger på datorer:) orkar inte skriva mer, fråga om du undrar något ostället:)
coilovers 10 papp
soppapump,filter etc 7 lax
stolar 5 papp
mappning ca7 papp
bromssystem 2papp
mysiga fälgar ?papp
det är väl dom stora utgifterna som är kvar. men all småpill kostar ju svin som ni vet:)
ajja här komer lite biler iaf.


växellåds balken. ett 5mm plattjärn med 40x20x3 fyrkantsprofil splittat och svetsat på var sida om plattjärnet, detta är rejält tilltaget



oljeretur check


timmerbil med stubbabilar påväg till skroten:)


uttag för mottryck och avgastemp











grenröret ska fö avgasbandage


patentbanden är inte åtdragna här ser lite latjo ut hehe
ingen aning varför endel biler är stora, suger på datorer:) orkar inte skriva mer, fråga om du undrar något ostället:)
662hk nuff said.
kränger däck, tigar alu, svart och rostfritt. kan va bra att veta.
kränger däck, tigar alu, svart och rostfritt. kan va bra att veta.
-
- Deluxpostare!
- Inlägg: 559
- Blev medlem: 01 jul 2003 22:16
- Ort: Habo
-
- Postar så det viner...
- Inlägg: 93
- Blev medlem: 27 aug 2011 21:35
- Ort: habo
Tack !:)
För att veta att allt blir 100% rakt och inline.
Har man hardy skivan på hänger ju kardan som en banan. Svårt att veta att det är rakt då
Jo, gjorde distanser istället för Hardy när jag byggde växellådsbalken.Karlsson skrev:Blir mycket grejer under huven...![]()
Ska du inte ha nån Hardyskiva mellan växellådan och kardan?
För att veta att allt blir 100% rakt och inline.
Har man hardy skivan på hänger ju kardan som en banan. Svårt att veta att det är rakt då

662hk nuff said.
kränger däck, tigar alu, svart och rostfritt. kan va bra att veta.
kränger däck, tigar alu, svart och rostfritt. kan va bra att veta.
Sitter det inte ett stödlager på mitten med en knut strax bakom?waldemarsson skrev:Tack !:)
Jo, gjorde distanser istället för Hardy när jag byggde växellådsbalken.Karlsson skrev:Blir mycket grejer under huven...![]()
Ska du inte ha nån Hardyskiva mellan växellådan och kardan?
För att veta att allt blir 100% rakt och inline.
Har man hardy skivan på hänger ju kardan som en banan. Svårt att veta att det är rakt då
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
-
- Postar så det viner...
- Inlägg: 93
- Blev medlem: 27 aug 2011 21:35
- Ort: habo
Karlsson skrev:Sitter det inte ett stödlager på mitten med en knut strax bakom?waldemarsson skrev:Tack !:)
Jo, gjorde distanser istället för Hardy när jag byggde växellådsbalken.Karlsson skrev:Blir mycket grejer under huven...![]()
Ska du inte ha nån Hardyskiva mellan växellådan och kardan?
För att veta att allt blir 100% rakt och inline.
Har man hardy skivan på hänger ju kardan som en banan. Svårt att veta att det är rakt då
Stämmer, men förändrar det något?
Asså det jag skrev att kardan hänger som en banan stämmer ju inte när man bultar fast stödlagret.
Somsagt hade jag de bara så när jag byggde vxlbalken

Jo m60 i 945 hade väl varit nått:))
662hk nuff said.
kränger däck, tigar alu, svart och rostfritt. kan va bra att veta.
kränger däck, tigar alu, svart och rostfritt. kan va bra att veta.
-
- Postar så det viner...
- Inlägg: 93
- Blev medlem: 27 aug 2011 21:35
- Ort: habo
joråsatt, de rullar på. bilen e uppstartat och allt lirar. maxxecu <3 !!
en hel del småpill kvar men man börjar se slutet på tunneln nu.
Mappning e bokad, lite pirrigt hoppas allt lirar:)
D2 drifting coilovers, hoppas som smakar lika mkt som dom kostar;))



3" system, är skiträdd för de ska bygga massa mottryck på mippning, vi får se

coilover svetsning


provtrycka!!

rota, inte så vanligt på e30? tkr de funkar fint

aeromotiv eliminator, ska klara 1000 häst på 95, låter som ett tröskverk gör den iaf



vevade ihop eget exp. kärl

vagspolar och presicion 1000cc spridare. sweindyrt


oljererut från turbon tigas ihop





en hel del småpill kvar men man börjar se slutet på tunneln nu.
Mappning e bokad, lite pirrigt hoppas allt lirar:)
D2 drifting coilovers, hoppas som smakar lika mkt som dom kostar;))



3" system, är skiträdd för de ska bygga massa mottryck på mippning, vi får se

coilover svetsning


provtrycka!!

rota, inte så vanligt på e30? tkr de funkar fint

aeromotiv eliminator, ska klara 1000 häst på 95, låter som ett tröskverk gör den iaf



vevade ihop eget exp. kärl

vagspolar och presicion 1000cc spridare. sweindyrt


oljererut från turbon tigas ihop





662hk nuff said.
kränger däck, tigar alu, svart och rostfritt. kan va bra att veta.
kränger däck, tigar alu, svart och rostfritt. kan va bra att veta.
-
- Styrelseledamot
- Inlägg: 2441
- Blev medlem: 11 dec 2002 23:34
- Ort: Habo
-
- Postar så det viner...
- Inlägg: 93
- Blev medlem: 27 aug 2011 21:35
- Ort: habo
har varit på maxxtuning och mappat idag, kunde väl gått bättre om man säger så..
Dagen börjar super, kollar över mappen all börjar stämma, gör lite lugna pull. och stegrar allt eftersom. efter bara en halvtimmes mappning är vi uppe på 589 motorhästar på 0.78 i ladd eller va de va.
pullet efter sjunker laddtrycket till 0,6. vi avbryter och antar att det börjat läcka någonstans på insugssidan.
provtrycker... allt är tätt, konstigt. börjar wastegaten tjuvöppna kanske?
jag lägger mig under och kollar under ett pull. får nu inte upp laddtrycket till mer än 0,58. samtidigt som vi ett klingande ljud från turbon
inte bra... men inga konstiga glapp i turbon eller så, olja får den och strypningen på oljan var ok.
vi gjorde ett pull till med pluggad Wastegate. ännu sämre...
så vi vågade inte fortsätta med den klingande turbon.
ändå har jag varit skitnoga att hålla i impellrarna vid första uppstart.
NÅGON SOM VILL KÖPA TURBOBANDITEN KINA TURBO???
NÄSTAN NYSKICK ENDAST GÅTT EN MAPPNING????
Lutar åt en precision turbo nu... om jag köper något lastbillsagg får jag ju kapa upp huven, det vill jag inte...







detta är max styrvinkel som går att få utan att bredda bärarmarna
Dagen börjar super, kollar över mappen all börjar stämma, gör lite lugna pull. och stegrar allt eftersom. efter bara en halvtimmes mappning är vi uppe på 589 motorhästar på 0.78 i ladd eller va de va.
pullet efter sjunker laddtrycket till 0,6. vi avbryter och antar att det börjat läcka någonstans på insugssidan.
provtrycker... allt är tätt, konstigt. börjar wastegaten tjuvöppna kanske?
jag lägger mig under och kollar under ett pull. får nu inte upp laddtrycket till mer än 0,58. samtidigt som vi ett klingande ljud från turbon

inte bra... men inga konstiga glapp i turbon eller så, olja får den och strypningen på oljan var ok.
vi gjorde ett pull till med pluggad Wastegate. ännu sämre...
så vi vågade inte fortsätta med den klingande turbon.
ändå har jag varit skitnoga att hålla i impellrarna vid första uppstart.
NÅGON SOM VILL KÖPA TURBOBANDITEN KINA TURBO???
NÄSTAN NYSKICK ENDAST GÅTT EN MAPPNING????


Lutar åt en precision turbo nu... om jag köper något lastbillsagg får jag ju kapa upp huven, det vill jag inte...






detta är max styrvinkel som går att få utan att bredda bärarmarna
662hk nuff said.
kränger däck, tigar alu, svart och rostfritt. kan va bra att veta.
kränger däck, tigar alu, svart och rostfritt. kan va bra att veta.
-
- Deluxpostare!
- Inlägg: 559
- Blev medlem: 01 jul 2003 22:16
- Ort: Habo
-
- Styrelseledamot
- Inlägg: 2441
- Blev medlem: 11 dec 2002 23:34
- Ort: Habo
Jo, jag förstår ju att det känns lite besviket.
Men ändå!
589 hk vid 0.8 i laddtryck!! Hur mycket planerar du att ladda och hur mycket kommer effekten att skena iväg då?
Låter ju småroligt om man säger så!
Vad var det egentligen som hände med turbon? Du kanske skrev det men jag kan ingenting om dessa prylar så jag missade det i så fall.
Det blev inga följdfel? Små turborester i insuget tycker jag låter som det inte är bra t.ex.
Det har varit kul att följa projektet och det var ännu roligare att se det i verkligheten på Julles grillkväll.
Grattis till uppstarten och lycka till.
Men ändå!
589 hk vid 0.8 i laddtryck!! Hur mycket planerar du att ladda och hur mycket kommer effekten att skena iväg då?
Låter ju småroligt om man säger så!
Vad var det egentligen som hände med turbon? Du kanske skrev det men jag kan ingenting om dessa prylar så jag missade det i så fall.
Det blev inga följdfel? Små turborester i insuget tycker jag låter som det inte är bra t.ex.
Det har varit kul att följa projektet och det var ännu roligare att se det i verkligheten på Julles grillkväll.
Grattis till uppstarten och lycka till.
Fredrik Liljenberg
En brandgul Speedster
En brandgul Speedster