Andreas K skrev:annars sitter de väl fast i någon fördelare eller något i andra änden och kan vara bytta där. Ofta är de lätt att mista sig på tändföljd och cylindernummer på en vanlig motor om det är uppmärkt, kanske är samma sak här.
För hugade felsökare så finns det nu lite bilder att titta på. Egentligen är det väl mest Herr "senior technical advisor" på Superior Imports som har nån nytta av bilderna men är man nyfiken så får man väl gärna titta om man vill.
Triggergivaravståndet var nog uppemot 2 mm skulle jag tro i alla fall på den ena. Dessutom verkade det fattas något då det satt en skruv in i blocket lite till vänster om den grå kontakten, utan någon nytta... Vad säger du om det Gzon?
15 Ampere ska det vara... Vad det går till vet jag dock inte.
Skruvade bort ICn (vilken fjantig sak!) och mätte lite mer noga med bladmått och det är max 1.1mm i avstånd mellan givaren och hjulet. Dock undrar jag om man kan vända den fel på något sätt. Alltså typ 180 grader fel eller så? Hur funkar det med nollpunkt på en wankel?
Sen tog tiden slut då jag behövde handla mat och ICA stänger 22.
Statoil har öppet dygnet runt 1.1 låter ok. DU kan inte vända nollpunkten fel då hålbilden inte är symetrisk. En PFC med laptop så kan man felsöka givare lite lättare.
Zeb skrev:Jag tolkar dig som att bilen går. Vad var felet?
Inte riktigt... den gick lite grann idag med hjälp av startgas. Vi eller rättare sagt Gzon har hittat felet i alla fall... Spjäll-lägesgivaren ger ifrån sig heltokiga värden och det gör att den inte får soppa så att det räcker.
Zeb skrev:Jag tolkar dig som att bilen går. Vad var felet?
Inte riktigt... den gick lite grann idag med hjälp av startgas. Vi eller rättare sagt Gzon har hittat felet i alla fall... Spjäll-lägesgivaren ger ifrån sig heltokiga värden och det gör att den inte får soppa så att det räcker.