Karlsson skrev:Du lär väl få kapa upp ett redigt hål i huven om den där snurran ska få plats. Sitter hyfsat högt. Tänk på viktfördelningen!
Joo, de är jag mycket väl medveten om, motorn kommer nog få tiltas en del oxå för att få plats med grenröret! Men de är en senare fråga!
Bilen tas hem efter Elmia och då ska motorn lyftas ner när oljereturen är gjord, då får vi se hur mycket jag får massera skärmen och hur mycket de måste tiltas!
Adios!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Ikväll så rök hela kabelhärvan, säkringsbox o rubbet! Signalhornen rök, påbörjade lite rostlagning, sånt som är så RUGGIT tråkigt! Tur de inte är HELA bilen iaf!
Soppapumpen, soppafiltret och en pryl till som soppan flödar genom, vet inte va de är men nåt som används på K-jet bilar iaf, togs lös och rengjordes, vart kalasbra! Ska göras en platta till dessa nu! Sen ska de dras soppaledning här i veckan!
Fick min kamrem idag och beställde även en frostplugg och topplocksbultar! Snart är ju motorn klar!
Känns gytt!
Lite OT: Min Volvo 240 är klar för försäljning och hann även med att göra en ventiljustering på en polares bil!
Bilder o lite annat kommer imorrn!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Vart inte alls gjort så mycket ikväll som ja hade hoppats på! BLÄÄ för de!
Tanken tog jag bort iaf! Va en del soppa i den, bra o ha vid rengöring av vissa saker!
Började pyssla me lite annat osså dök Peter (m10tic) upp och började gnussa toppen min! TACK FÖR DE!
Satte dit toppen och drog dit kamremmen och spännaren! GRYMT tight de är alltså, men de gick till slut!
Hade ju gjort en snygg o fin lista över saker som skulle göras ikväll o kanske 1/10 vart gjort! Sååå har mängder att göra imorrn! Men har ju även hunnit med att byta bil ikväll osv så de känns FINT! Man ska ICKET klaga!
Jaja, de va lite uppdateringar!
Adios!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Lite uppdateringar: Motorrummet tvättat! Peter Johansson o Peter Nyman (m10Tic) va hit ikväll o hjälpte mig med lite diverse saker! Tvättningen som sagt, svetsat bur, halvbur kan ja skryta me att ja har nu iaf! Fortsättning följer på de! Lite rost är fixad och imorrn så ska bagageutrymmet fixas o sen ska även tanken moddas lite! Very Happy Pumparna ska sätta på plats o så!
De va lite updates! Va ju ett tag sen! Bilder kommer!
Adios!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72