Ja de gör den...på sätt och vis är det kanske lite dumt. Men orginalgivaren slår inte ifrån fören ca 0.5 bar, och som jag förstått är försent för att undvika skador.Zeb skrev: Ersätter givaren original oljetryckskontakt?
Subaru Impreza GT
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
David Nordquist
Team Tomtabacken
Team Tomtabacken
Då var mätarhållaren för mittkonsollen på plats....men först var de omflyttning av sladdar och dragande.
Röra!!!!

Tillslut kom alla kablar på plats även för en som inte är så hemma inom elektroniken

Röra!!!!

Tillslut kom alla kablar på plats även för en som inte är så hemma inom elektroniken

David Nordquist
Team Tomtabacken
Team Tomtabacken
Måste man välja mellan oljetryckslampa och oljetrycksmätare så tar jag mätaren, får lite mer input till hurNordquist skrev:Ja de gör den...på sätt och vis är det kanske lite dumt. Men orginalgivaren slår inte ifrån fören ca 0.5 bar, och som jag förstått är försent för att undvika skador.Zeb skrev: Ersätter givaren original oljetryckskontakt?
motorn mår. Särskilt om man vet hur oljetrycket ska ligga när motorn är frisk...
Nåväl, annars det borde gå att smida ihop en liten krets som man kopplar in på samma lina som oljetrycksmätaren
som tänder en lampa när trycket går under det gränsvärde man tycker är lämpligt.
Zeb Arvidsson
Allt för att jaga sekunder på Uråsa så beställdes lite nya krängningshämmare och tillhörande bussningar
Whiteline 22mm, med ställbar hårdet.
Här är dom

Å upp me bilen

Så här ser det ut orginal bak

Här har de nya kommit på plats

Här är resultatet fram

Efter en kort testkörning kan man känna att det kränger mindre och styr in bättre, rattvridareresponsen kändes lite bättre också. Känner att lite r-däck på det där gör nog susen för gatdäcken släpper lättare nu eftersom det är stummare

Whiteline 22mm, med ställbar hårdet.
Här är dom

Å upp me bilen

Så här ser det ut orginal bak

Här har de nya kommit på plats

Här är resultatet fram

Efter en kort testkörning kan man känna att det kränger mindre och styr in bättre, rattvridareresponsen kändes lite bättre också. Känner att lite r-däck på det där gör nog susen för gatdäcken släpper lättare nu eftersom det är stummare

Ja...förhoppnigsvis nuRåckard skrev:Tjusigt! Nu kan du gasa ännu mer med andra ord

David Nordquist
Team Tomtabacken
Team Tomtabacken
-
- Legend!
Precis...tre bak och två fram.Karlsson skrev:Kika lite krängaren så ser du tre hål i änden där den sitter fast i staget. Man kan alltså ställa krängaren i tre steg.
Varför det blir hårdare beror väl på att det blir kortare hävarm om man sätter den i det hårdare läget jämfört med det mjukare...därmed styvare krängare.
David Nordquist
Team Tomtabacken
Team Tomtabacken
köpte dom av http://www.advan.se/appAndo skrev:Var köpte du dom?
Måste ha något till 324:an tror jag...
David Nordquist
Team Tomtabacken
Team Tomtabacken
En tid är förbi, en ny tid är kommen. Min lilla blå har fått en ny ägare idag. Det kändes mycket tungt att se den rulla iväg
, men efter 3 år så har man ändå fått ut mycket glädje av den.
Nu är det spaning efter en ny...frågan är bara vad?

David Nordquist
Team Tomtabacken
Team Tomtabacken
mötte den påväg hem från göteborg.. trodde det var du som var på en liten semester..... lycka till med att hitta något nytt lika kul..Nordquist skrev:En tid är förbi, en ny tid är kommen. Min lilla blå har fått en ny ägare idag. Det kändes mycket tungt att se den rulla iväg, men efter 3 år så har man ändå fått ut mycket glädje av den.
Robert Gustafsson