Neider skrev:Vet ej riktigt hur föra ägaren (Han är tyvärr död) hadde tänkt besiktiga denna utan rätt motor eftersom han tänkt bygga ett 9oohk monster med den 745 Turbomotorn som sitter i nu. men lika bra att byta till rätt grejer.
Tänkte på att 745i (turbo) bara hade 252 hk orginal, så skulle nog denna motor gå bra att reg-besiktiga i en Alpina B6 3.5. Då bromsar mm är avsett för 260hk. Att du sen lättare trimmar turbomotorn är ju en annan sak. Men klart att det är kul att ha den så orginal som möjligt också, och 745-motorn får du nog bra betalt för också, då de är rätt så ovanliga de med.
SÅLD
Skäms när man ser er som slänger ihopp bilar på några veckor men jag kommer för sällan ner i garaget och för dålig kunskap om saker och det kostar bara för mycket pengar att ha det stående, men beslutet satt långt inne. Men sålde den på 20Min
Så nu får det ej bli några nya projekt om jag ej hittar ett ruskigt billigt garage att ha dom i.
Blir en ny bil till nästa sommar att köra flera konbanekörningar, ringen m.m troligen Lazzat cupen med.