Efter att ha velat fram och tillbaks huruvida bilen skulle behållas har nu beslut tagits, häcken får rulla några år till.
Som det ser ut nu blir det femekrade 17" som får pryda bilen, hoppas det blir bra. Sänkning vet jag skulle behövas men frågan är om det är praktiskt genomförbart med de vägar jag åker på, vi får se hur det blir med det.
I helgen rök iaf emblemen bak på bilen och på sidorna.
Nu behövs "bara" en rejäl vårpolering...
Efter pysslet med emblemen tyckte vi vi var värda en vårtur med båten. Kanalen ut till sjön är ganska smal, det hindrar dock inte oss från att dra på.
Efter att ha fått halva Smålands smådjurspopulation i fronten och på vindrutan så kände sig både jag och bilen lite nere. Vi behövde piggas upp så vi åkte till gode vännen Andy och hans verkstad...
Så medan jag var ute och provkörde Andys Yamaha Fz6-N så jobbade han på så svetten lackade...
Bilen är sjukt skitig men det börjar se lite kul ut ändå.
Slutresultatet, skulle behöva lite sänkning men med tanke på att jag kör ca 2500 mil/år med bilen på vägar med tveksam kvalitet så får det vänta ett tag.
Blev så glad att jag tog en sväng med enduron på små skogsvägar.
Nu behöver jag bara någon som tvättar bilen riiiiiiiiiktigt noggrant. Någon frivillig som ställer upp? =)
En får tacka så mycket!
Jodå 080808 uppe i 08 så tog man steget halvvägs in i Backstig-klanen.
Mkt trevligt även om man är väldigt rädd för att den där guldiga metallhylsan på fingret ska lossna och försvinna ngnstans.
Vill även passa på att utbringa ett hipp hipp hurra för min bil som jag idag haft ett år och ca 3000 mil, det enda jag gjort är tanka och vanlig service. Japaner japaner japaner, tråkiga men hållbara.