Det blev inte kombi till Eksjö!
Fick ihop bilen i fredags kväll (utan att behöva stressmeka) och sen var det bara att stoppa i öronpropparna och köra!
Bilen är en plåga att köra på landsväg, 3500 rpm i 80-90 ungefär och en bakaxel som tjuter nåt fruktansvärt.
På banan gick den gött iaf, inte snabbast kanske men det gick att drifta på fyran
Väghållningen är bra också, inte alls så understyrt och framtungt som jag trodde det skulle bli.
Jag ska nog hänga dit en grövre kränghämmare fram, så blir den ännu finare att köra.
Styrningen är ganska tungjobbad, beror väl mest på motorns vikt samt att det inte är nån servokuggstång.
"Rejsiga" hjulvinklar kan väl också vara en orsak.
Inga större problem under dagen utom att jag ryckte loss bussningen till växelspaken. Det var snabbt löst på plats, bara att trycka tillbaka spaken. Saknades tydligen en plåtbit som håller fast den, tack för tipset Viktor x 2!
Den blev ganska varm efter körpassen, tempen kröp iväg en bit över 100 grader. Ska se om det går att ordna nån fläktkåpa bakom kylet, men det är lite trångt där.
Kanske går att fixa nånting runt framkanten på kylet också som styr in luften ordentligt.
Den gillar bensin också, det gick åt 25 liter totalt. Körde fyra eller fem pass tror jag.
Totalt sett är jag väldigt nöjd med bilen nu! Förutom att ventiltryckarna slamrar en hel del när motorn blir varm så verkar maskin fungera perfekt.
Den är inte jättevass, men har en jämn och fin effektkurva från 2000 till 5500 rpm.
Låter fint gör den också!