Motor
M10B18
Bottendelen Honad, målad och hittils inte o-ringad
Nya lager samt ringar
Oljereturen sitter i transmissions-kåpan
Svarvade kolvar, ej helt plana (1,5mm)
Toppen omgjord till hemisfäriska förbr-rum
Hemmapulat grenrör med separat wastegate
Turbo: Schwitser 3LM
35mm wastegate, öppen dump
Svetsat Plenum i plåt med BMW535:ans 3" spjäll
Drivlina:
Orginallåda, 5-växlad getrag
E28 M535:ans diff utväxling3.07
Saab tryckplatta, ofjädrad sinterlamell
Orginal kardan osv, bytta bussningar i bakvagn
Sprut/Tändning
Megasquirt
Edis-4
Spridare: Gröna 465cc@3,8 Bar
Ställbar bränsletryckare med mätare
Mätare osv
Autogauges oljetrycksmätare och turbotrycksmätare
Allt annat orginal
Ja samt bilderna då, ska försöka ge en någorlunda beskrivning
År 1
Bottendelen under behandling...
Ihopsatt botten med nya lager
Hammarlackad bottendel med ditlagd topp.
Intercooler och fuelrail
Getraglådan som man säkert måste byta ut, från 518i
Diff från BMW535 med 3.07 utväxling
Karossen då......
Snygg som få, gamla bettan i bakgrunden...
Skrapa skrapa, inge kul jobb
Något lättad dörr....

Skuffen uppdaterad med lite mattsvart.
Motor i första årets version
Körde med trim60 samt eget tillverkad adapterplatta till saab grenrör, här ser man oljereturen också.[/img]
Oljefilteradapter som ger olja till turbon
Ungefär så här såg version ett ut
Ganska så fjuttig turbo hehe
Här är den kompletta oljefilteradaptern
Den såg ändå rätt cool ut...
Här är den i aktion några filmsnuttar:
http://web.telia.com/~u95003712/overloaded/filmer.html
År två:
Skall återkomma med lite nyare bilder på årets version. PÅ återseende!
/Peter