Då var det dags att börja stoppa på den lite prylar.
Jag har beställt en PreCut sats från Solfilmsmontören, köpt ett rostfritt slutrör från Biltema
Har även handlat en specialkabel från Backes Ljudbyggeri så att jag kan koppla in slutsteg till originalstereon.
Har tänkt att byta ut originalhögtalarna mot Boston Acoustics högtalare.
Funderar på att bygga mig en baslåda som inte tar så mycket plats då man har barnvagn att ta hänsyn till.
Har även införskaffat mig en avtagbar dragkrok då jag tycker att den fasta som sitter på är fruktansvärt ful.
Dimljusen skall också på då föregående ägare snålat in på detta när bilen köptes ny.
Ska även kolla upp vad det kan kosta att lackera listerna på bilen.
Neider skrev:Låter som en trevlig bil men vad står "Vector" för ?
och vad står "sport" för?
Det innebär att bilen är sänkt ifrån fabrik, det är troligtvis den kombin med bäst väghållning som jag kört... Blev riktigt imponerad första gången... I med T5 kolvar, och börja ladda
Bilen har rullat 8.300 mil och då har jag fortfarande motorförsäkring.
Ska den fortfarande gälla så måste jag trimma hos Saab (Hirsch) och de är inte gratis direkt.
Mae skrev:Bilen har rullat 8.300 mil och då har jag fortfarande motorförsäkring.
Ska den fortfarande gälla så måste jag trimma hos Saab (Hirsch) och de är inte gratis direkt.
Många firmor tar väl över motorgarantin upp till 10000mil eller 3 år? När togs bilen ut? Är den en sen 04a så har du ju hela sommarn på dig o gasa! Men ja har än inte hört om någon saab som rasat innan 10000mil eller 3 år som någon firma trimmat.
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Igår hade jag lite av en jobbdag i garaget. Jag bytte dragkrok.
Hade jag vetat hur mycket jobb det var så hade jag nog stått över.
Stackars Maccan! Jag har ringt och ställt en massa frågor om bultar hit och dit.
Har även pillat bort emblemen samt monterat på ett rostfritt slutrör.
Då har man varit kontakt med lackeraren. Kommer antagligen att lämna in bilen nästa vecka.
Det som ska lackeras är: bakluckan, stötfångaren bak, listerna runt om och backspeglarna.
Har även fått en blankett från Posten att min solfilm har kommit.
Ser ut till att bli en händelserik vecka.
vad använde du för att pilla bort emblemen? ja funderar på ta bort mina som sitter på a4:an ja har.. men vill inte repa den.. tänkte om man kanske kan använda ngt som löser upp limmet men inte lacken?
Jag använde varmluftspistol och sedan var det bara att ta lite lätt med en liten skruvmejsel.
Resterna som fanns kvar kunde jag pilla bort med naglarna samt "Gripen bensin"
tack då ska ja se om man kan få låna en sådan i sommar.. fast ja vet inte om ja ska lämna in den på rekond nu i sommar.. då kanske de gör det på samma gång fast tar de extra för de så gör ja nog de själv
K-Mart skrev:tack då ska ja se om man kan få låna en sådan i sommar.. fast ja vet inte om ja ska lämna in den på rekond nu i sommar.. då kanske de gör det på samma gång fast tar de extra för de så gör ja nog de själv
Troligtvis så tar dom extra för detta då det tar extra tid samt att dom riskerar att åka på mer krångel eftersom att dom kan repa lacken vid detta momentet...