Var uppe i stockholm ett par gånger under våren 2004 och inhandlade lite delar. Första vändan blev det delar från en skrotad M3E30:
* Framskrämar
* Bakskärmar med hjulhus
* Stötfångare fram och bak
* Sidokjolar
* Dörrar
* Baklucka med vinge
Andra vändan:
* 1st BMW 325i Cab -86
Sen var det ju bara att sälja M3:an jag hade, för här skulle det byggas M3-cab tänkte jag. Sagt och gjort jag blev av med bilen, men kom aldrig igång med bygget. Vi hade precis köpt radhus.... kanske det tog lite av tiden också. Men nu, 1:a Maj 2007 så satte jag igång, med god hjälp av min bror och brorson, så har det gått så långt att bilen är skickad till lack idag!! Hurra!! Men nu är det dags för lite bilder.

Har precis svetsat dit bakskärmen, fick hjälp att göra andra sidan först, men denna har jag gjort själv, å jag som inte kunde svetsa


Ser efter så att hjulen rullar fritt!

Nästan som den ser ut idag, förutom att nu är motor/växellåda ur också.
Uppdatering 20/8:
Motorn hade fått en Dr.Schrick 272 graders kam för ca 4000 mil sedan, och då byttes även vippor mm. Så dom sakerna såg fina ut. Fast så rök det om avgserna och luktade olja, så jag har rivit av toppen och bytt ventilstyrningar (som var riktigt glappa) + tätningar. Fint var också att det satt ett extratorgrenrör och KN-filter. Så den lät gött, å kändes rätt så pigg...
Ytterligare saker som köpts unden åren då projektet stod still:
* Fälgar 18" alpina-copy (försök hitta 18" med rätt ET till en E30 - denna uppsättning köptes från england, den enda de hade kvar)
* Däck Toyo Proxies T1R 225/35-18
* Nytt cabtyg - svart
* Nya sidokjolar - för att dom andra passade dåligt på de förstärkta trösklarna cabben har
* Ny frontplåt
* Nya framskärmar (ej de på bilderna)
* M-tech II -vinge
* Bilstereoprylar: Infinity Kappa 60.7cs fram, 52.7cs bak, Infinity 4*129 WRMS steg, Infinity 657 WRMS Mono class-D till bas, 7"touch-skärm (tänkte bygga gps-mediapc).
* Vita blink fram
* Gråa bakljus i orginal-design, ej lexus-lysen, då de ej passar på 80-talare
* M-tech II ratt
* M3E30 dogleglåda, med 1:1 på femman, vet dock inte om jag får dit den, då jag inte har någon sprängkåpa.
* Clips, luckor, skruv, stötfångehållare fram mm.. det är mycke som skiljer en m3 från 325.
* Har chip sen tidigare 325:a
Saker som ska fixas innan allt är klart:
* Kylare, då den gamla läckte, tänkte se om jag kan få dit en E36 kyl med integrerad vätskebehållare.
* Dimljus eller luftintag till bromsar fram.
* Ev någon spitter fram beroende på hur låg bilen ser ut...
* Diverse kylarslangar då föregående ägare hade använt sig av OK-slang som satt löst och gick i i fläkten
* Spricka i sömmarna på ryggstödet bak.
Saker som ska fixas vid ihopplockning:
* Limmad lite större framruta (som M3:an hade)
* Elfel, pga gammalt tjuvlarm
* Nya slutrör, alt avgassystem, då 325 piporna går ut lite åt sidan, medan M3:an går ut rakt bakåt. Som det är nu passar ej stötfångaren bak.
Och vilken färg blir det då, ja undra kan ni, men jag säger inget förrän första bilderna efter lack dyker upp. Om ca 2-3 veckor.