Bilen var en Opel Rekord Deluxe 1900 från 1967. Den införskaffades och fraktades hem. På släp, eftersom den varit avställd sedan 80-talets första hälft och en väldigt stor del av den här tiden spenderades på en loge.

Såhär såg den ut när den var hemkommen. Brandmannagrillen är utbytt, det låg en vanlig, om än lite buckligare, i bagagen.

90hk tyskt gjutjärn.

Där har vi fälgarna. Egentligen vill jag ha breddade plåtisar då det mer passar stuket jag vill ha på bilen, men det är svårare att få tag på än man kan tro. Och då får väl lite tyskstuk passa bra...

Här har vi en dålig mobilbild på där bilen står idag. Det har hänt lite sen den här bilden togs, men egentligen är det inte så mycket skoj som hänt. Har smörjt upp alla lås, bytt en tätningslist runt bagageluckan och plockat dän alla reflektorer som är tänkta att skickas iväg på förzinkning/omkromning, vad man nu borde göra med dom. Hursom, så har jag glömt ta bilder på det. Tänkte ta ett par till idag, men det blev inget av det.
Det jag har att fixa innan besiktningen är nu bromsarna, lyktorna och vindrutan, som är rätt ordentligt sprucken.
Problem att fixa innan jag kan komma dit:
Luftfilter. Inte så smidigt att få tag på, finns inget i Frams sortiment och då finns det inte

Lås. Dörrlåsen går att stå ut med om dom kärvar, men nu så har tändningslåset börjat totalvägra. Ifall jag bara fick dän ratten skulle jag kunna få dän det och kika närmre på't...
Målet med bilen är att ha nåt kul att glida runt i, det kommer inte bli några stora ombyggnader den här säsongen men vi får se vad framtiden har att säga när det gäller tid, pengar och inspiration