Eftersom jag inte får klart M3:an tills maj så köptes det idag en bil endast för att åka på en vårresa till ringen
Det blev en äkta kebabräzer Men jag vill gärna visa lite med detta projektet att det inte behöver vara så dyrt och avancerat att åka till ringen!
Bilen har gått nästan 28000 mil men med nästan full servicebok och en ägare sen 11000 mil.
Inredningen är riktigt fin och välskött. Det är väl tyvärr det minsta man kan säga om det yttre...
Finns en rejäl repa på höger bakskärm och en buckla. Sen har rosten ätit duktigt på vänster framskärm och huv. Tyvärr var dämparna och nån bussning rätt kassa med så det finns lite att pilla med innan resan som sker den 9 - 12 maj.
Det är alltså i den här som jag ska tillbringa ett par hundra mil i...
Nädå, bra jobbat axel. Som det sades på telefonen, jag är redo att "ge igen" sedan arbetet inför elmia nu, lyften står till förfogande och jag har chansen att hämnas för alla "BMW Power" märken som hamnade på saaben.
ERnsT skrev:Det är alltså i den här som jag ska tillbringa ett par hundra mil i...
Nädå, bra jobbat axel. Som det sades på telefonen, jag är redo att "ge igen" sedan arbetet inför elmia nu, lyften står till förfogande och jag har chansen att hämnas för alla "BMW Power" märken som hamnade på saaben.
Då kommer det ju bara stå "SAAB Aero" eller nåt annat äckligt på den sen... Får se om jag vågar på mig ett besök.
Idag tecknade jag försäkring på Salus ansvar. De var inte billigast men säljaren hann å säga att det var helt ok att åka till ringen och köra innan jag hann å fråga
Det är service de!
kardanaxel skrev:Idag tecknade jag försäkring på Salus ansvar. De var inte billigast men säljaren hann å säga att det var helt ok att åka till ringen och köra innan jag hann å fråga
Det är service de!
Sa han bara det så där i förbifarten eller han du berätta om dina intresse?
kardanaxel skrev:Idag tecknade jag försäkring på Salus ansvar. De var inte billigast men säljaren hann å säga att det var helt ok att åka till ringen och köra innan jag hann å fråga
Det är service de!
Sa han bara det så där i förbifarten eller han du berätta om dina intresse?
Nä, jag frågade om försäkringen gällde vid bankörning. Då svarade han glatt att den gäller alltid under alla former av bankörning och sen la han till i bara farten att självklart gäller den även om du åker till tyskland och ringen och kör! Precis som att det är en självklarhet och det har han ju helt rätt i
Reco skrev:Axel är kanske välkänd hos alla försäkringsbolag.
Edit: Nu lät det som han krockar hela tiden... Det var ju inte så jag menade...
Nej, jag är inte så känd där av nån anledning...
Har faktiskt bara åkt av två gånger. Den ena var på Uråsa med e30:in och den andra i vintras med omegan. Omegan är bara trafikförsäkrad och E30:in var under tävling så det hade jag inte ens en tanke på att ringa försäkringsbolaget för.
Så jag har bara pumpat in pengar och aldrig fått ut nått... (inte äns för gocarten , det retar mig fortfarande varje gång jag måste ringa till LF)
kardanaxel skrev:
Så jag har bara pumpat in pengar och aldrig fått ut nått... (inte äns för gocarten , det retar mig fortfarande varje gång jag måste ringa till LF)
Jag har inte heller fått ut nåt av det jag betalat...
Jag krockar bara andras bilar... =)
[David Knutsson] Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
David Alesand skrev:Hallå hej! Hur går det? Har det hänt nåt nytt?
Inga stora saker direkt. Har slängt av slicksen från mina GT-fälgar och lagt på gatdäck istället, så nu sitter de fälgarna på istället för 15" med alrounddäck
Annars är det bara att köra så mycket som möjligt nu så man hittar allt som är dåligt och kan tänkas gå sönder.
Har lite strul vid acceleration nu. När motorn precis blivit varm och man gör några rundor upp till varvstoppet så är det precis som om den slirar på kopplingen mellan 4000 och 5000 rpm på alla växlar. Men efter ett par gånger så går den som ett skott istället...
Han jag köpte den av påstod att kopplingen byttes i somras men man vet ju aldrig.
jaha. Då var bilen befriad från saabsmittan efter besöket hos fredrik Nu sitter det friska bussningar i bakvagnen, ny olja och filter och dämpare, fjädrar och topplagringar från M3.an på plats. En positiv överaskning var att vi fick jättemycket camber med M3:ans topplagringar på 325:an Sen var det rätt mycket toe out innan. Det plus att däcken är lite mjukare fram än bak tror jag kommer göra att den styr in riktigt fint i svängarna. Pressar man i rondeller nu så finns det inget tecken på understyrning alls.
Det som ska göras i veckan nu är byte av bromsvätska, kontroll av lite belägg och en provisorisk bromskylning.
Mindre än 1 vecka kvar
Hörru axelpajk, jag tror aldrig att bmw:n har varit på sånt humör som var han är nu efter besöket i glädjefabriken. Mina mil i bilen säger samma sak som axels, det är en rolig bil som inte överraskar eller ställer till med dumheter.
ERnsT skrev:Mindre än 1 vecka kvar
Hörru axelpajk, jag tror aldrig att bmw:n har varit på sånt humör som var han är nu efter besöket i glädjefabriken. Mina mil i bilen säger samma sak som axels, det är en rolig bil som inte överraskar eller ställer till med dumheter.
Nä, nu känns det riktigt bra faktiskt! Tror det kommer gå snabbt på ringen bara det inte blir för mycket trafik.
Imorn ska jag köpa lite bättre kylslang till bromsarna och försöka mecka dit.
jaha. Då börjar det närma sig 16 timmar till avfärd!
Bromskylning på ena sidan blev det och ny bromsvätska och check av bromsarna runt om. Det är ju viktigt att lossa allt en gång så man inte står där nere sen och inte får loss bulten till oket om man måste byta belägg!
Har packat ner de nödvändigaste verktygen så jag kan byta bromsar mm., domkraft, olja, vatten och bromsvätska. Så nu är det bara lite euros och ett par kortbyxor kvar