Martins Amazon gör 92 vid Hjo52-skylten. Det är iochförsig inte långasammast i vårat gäng. En 140 -67 gjorde respektingivande 87 km/h vid samma skylt. Mäktigt.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Jag leder nog hästkraftsligan baklänges då - 60 mäktiga hästar i nuvarande utförande i kadetten, räckte i vilket fall efter senaste buskörningen till att ta slut på lamellerna, bara nitarna kvar...
Jonathan Egerbo/
Opel Omega Kombi -98
Bmw 525 Touring -95
Opel Vectra -93
Vw Polo -82
-----------------------------------------------------
Jag blev ju precis av med min husbuss... Den vägde en ca 3 ton och var utrustad med Mercedes mästerverk 220-diesel på 60 frustande hästar.
Man kan ju lätt tro att med det vikt/effelt-förhållandet var rent förödande mot fartresurserna... och då tror man rätt!
Men den gjorde ibland 100 på mätaren... men troligen visade den kanske 2/3 av den verkliga hastigheten. Men motorn gick fint.
Jag ska be att få tala om att min 140 går GYTT....(i drömmens värld) Men nästa sommar kommer den ligga och diffa runt en viss M3:a, med trasig dyr frontspoiler, på flygrakan på Anderstorp.
Eller så kommer den bara stå i depån och glänsa och SE snabb ut.
Porsche Daniel skrev:Har jag klubbens långsammaste bil i Goffen?
47 kw Yeah! Ska nog skaffa diffbroms.
Jag hade en gång en vw-buss med sån 47KW-diesel i. Den var iofs lyxutrustad med hög utväxling och armstöd så teoretiskt gjorde den nog c:a 130, men det var ju bara i teorin... Vägde 1800 kg och brun var den oxå. Kolla o njut. http://www.attitudemotorclub.com/bilar/ ... lbuss.html
40 Kw är ju förståss helt rätt. Blir ju c:a 54hk. 47kw är ju hela 63hk!! Huuga!!
Jag tror att det i golfdieselns barndom fanns en 1500 kubiksdiesel , på kanske 35kw, jisses va snabb den va, INTE!
Jag har ju en Austin A40 med 948 cc motor, samma som i Minin. 40 hk hade den 1962. Men den har inte varit igång på 20 år, så kolvarna har fastnat i blocket...
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Jag upptäckte att man kunde starta bilen med växel i. Mycket tufft! Åka på 4:an i stadstrafik. Stå nästan still i en korsning på 4:an. Opelmannen blev impad i alla fall!
Karlsson skrev:Martins Amazon gör 92 vid Hjo52-skylten. Det är iochförsig inte långasammast i vårat gäng. En 140 -67 gjorde respektingivande 87 km/h vid samma skylt. Mäktigt.