Dimljus + halvljus eller?

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

Inte för att det har nåt med dimljus att göra, men t.ex när man har stannat längs en väg och ska börja köra igen. Då ska man vänta tills det inte kommer nån bil innan man får slänga på blinkersen. Vad gör då blinkersen för nytta? Tycker man kan slänga på den först så att bilarna ser att man vill ut, och sen vänta tills det blir fritt. Men ICKE.
miniemil
Deluxpostare!

Inlägg av miniemil »

Du sätter ju på blinkersen så du själv vet att du ska svänga öhh eller... Det är ju bara ett litet funktionstest där du kollar att bilen svänger åt samma håll som blinkersen visar. Hmmmm kanske. VV är knepiga ibland. och ja me
Maccan
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Maccan »

Om man kör med varningblinkersen på jämt, kan man svänga åt vilket håll man vill, när man vill!!! :grin:
miniemil
Deluxpostare!

Inlägg av miniemil »

Lite jobbigt att svänga åt två håll samtidigt. Och DÄR blev jag megapostare. Grattis Emil!
Karlsson
Legend!

Inlägg av Karlsson »

Jag har blivit stoppad typ 5-6 gånger på samma ställe, med dimljus+pos.ljus. Enligt konstaplarna var det lite väl mörkt för sånt.
reglerna som jag fattat dem är; Dimljus+halvljus är förbjudet.Dimljus+pos.ljus är tillåtet istället för halvljus på dagen, så kallat varselljus. Dimljus på natten endast om det är just dimma och då får ej halvljus lysa.
Krångel krångel byråkrat...
Skriv svar