3" avgas - tvåa?
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
3" avgas - tvåa?
Jobbar kompisen blev stoppad för en flygande besiktning i helgen. Efter mycket letande på en något stylad 9000, satte en något otrevlig konstapel en tvåa på 3” avgassystem.
Han lär ha menat att detta skulle hindra katalysatorns kemiska process, för katalysator sitter det på, och det är en original.
Men det som är riktigt lustigt är att när han ringde bilprovningen som ska hjälpa honom att "släcka" 2:an. Så säger dom att det inte är fel med 3" så länge värdena är ok. Och de är de ju för han har besiktigat med 3” flera gånger
vad säger man???
Han lär ha menat att detta skulle hindra katalysatorns kemiska process, för katalysator sitter det på, och det är en original.
Men det som är riktigt lustigt är att när han ringde bilprovningen som ska hjälpa honom att "släcka" 2:an. Så säger dom att det inte är fel med 3" så länge värdena är ok. Och de är de ju för han har besiktigat med 3” flera gånger
vad säger man???
/cj
Helt sjukt!
Konstapeln
måste ha fått storhetsvansinne
!
Ibland undrar man över hur mycket dom har i sopproten...
Självklart är det inte olagligt att ha ett tretums system.
Möjligtvis skulle man kanske kunna klaga på ljudnivån men aldrig på avgasreningen så länge katten sitter där och fungerar.
Farbror blå borde ta och läsa på lite
Själv har jag 3"-system på min bil. För att få 3" genom katten har jag sågat av katten och sedan svettsat på röret direkt på katten.
Det har jag muntligen fått godkänt av en bilbesiktare (som är en bekant).
Huvudsaken är ju att katten fungerar och det gör den ju oavsett dimention på avgasröret.
Konstapeln

Ibland undrar man över hur mycket dom har i sopproten...
Självklart är det inte olagligt att ha ett tretums system.
Möjligtvis skulle man kanske kunna klaga på ljudnivån men aldrig på avgasreningen så länge katten sitter där och fungerar.
Farbror blå borde ta och läsa på lite

Själv har jag 3"-system på min bil. För att få 3" genom katten har jag sågat av katten och sedan svettsat på röret direkt på katten.
Det har jag muntligen fått godkänt av en bilbesiktare (som är en bekant).
Huvudsaken är ju att katten fungerar och det gör den ju oavsett dimention på avgasröret.
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Jag skulle ta o ringa upp den där konstapeln o förklara hur de fungerar o gärna hänvisa han till en besiktningsman om ja var han..
suck.. vissa poliser är bara för mycket!
tyvärr är de ju de som märks mest med..
Måste han in o betala cash för detta på en besiktning nu då eller hur funkar de??
suck.. vissa poliser är bara för mycket!
tyvärr är de ju de som märks mest med..
Måste han in o betala cash för detta på en besiktning nu då eller hur funkar de??
David Vindlycke
Yamaha wr 400f
Bmw 318 E46 -03
Jag skulle ju driva de vidare.. kan väl inte ligga nåt i de påståendet.. känns ju löjligt!!carljohan skrev:ja, om han inte driver det vidare så får han betala en ombesiktning á 200 spänn.
Jag försöker peppa honom till att driva vidare eftersom jag skulle ligga illa till om samma konstapel skulle stoppa mig. Jag har ju dessutom race katt...
David Vindlycke
Yamaha wr 400f
Bmw 318 E46 -03
Låt mig gissa... Morell? kan nästan garantera att det var han som stoppade honom... kolla gärna upp om det var han, för jag ska knäcka honom...
Tappen
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
Stiga Park Pro 16 HST -95
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
hmm.. ja, jo... lite.. fast jag menar kanske inte rent fysiskt...Ivarsch skrev:hehe, låter lite riskabelt du..Hjerpe skrev:Låt mig gissa... Morell? kan nästan garantera att det var han som stoppade honom... kolla gärna upp om det var han, för jag ska knäcka honom...

Tappen
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
Har han haft fel så är de ju klart du kan prata förstånd med dem.. Du kan ju fråga om du får spela in de med.. ja kan betala några pix för att få höra de.. dessutom så blir han nog mer resonelig om du spelar in de!!Hjerpe skrev:hmm.. ja, jo... lite.. fast jag menar kanske inte rent fysiskt...Ivarsch skrev:hehe, låter lite riskabelt du..Hjerpe skrev:Låt mig gissa... Morell? kan nästan garantera att det var han som stoppade honom... kolla gärna upp om det var han, för jag ska knäcka honom...

David Vindlycke
Yamaha wr 400f
Bmw 318 E46 -03
det borde ja göra... fast jag är rädd att jag inte blir så gapig när man väl är där.. 

Tappen
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88