Fråga då henne om hon haft intim kontakt med en trottoarkant eller refug det senaste. Ni kan ju krökt till nåt efter hjulinställningen?
Jo frugan kör nästan mer med bilen än vad jag gör men hon har inte varit imot någonstans.
Det hade i så fall synts på fälgarna och på dom så finns det inte en skråma.
Det behöver inte synas på fälgen om man kör i med däcket först lite snett upp på en trotoarkant.
Tycker du ska kolla hjulinställningen.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Det kan ju mycket väl vara så att däckfirman ställt framvagnen efter de värden som gäller för en bil som inte är sänkt.
Nu vet jag inte hur Saabens framvagn beter sig när man sänker den, men det kanske blir för mycket toe-out? Då slits innerkanten på däcket väldigt snabbt.
Senast jag gjorde hjulinställning på Omegan så lämnade jag den till en liten verkstad här i byn, utan lasermojänger. Han ställde hjulen som jag ville ha dem, inga snedslitna däck fram sedan dess. Bakdäcken är en annan historia...
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Jag har någon erfarenhet av ett sådant problem, Vi gorde igordning någon 900 eller gamla 9-3 på jobbet, den hadde fått stryk i framvangnen och fjäderbenstorn, men vi bytte framvangnen och hadde uppe bilen i bänk så allt stämmde. Men den kunden blev inte nöjd. Han fick (om jag mins rätt) tillfälliga vibrationer och sne slitna däck. Så vi tog till baka den och gorde en ny 4 hjulsinstälning och kontrollmätte karossen och allt stämde.
Om han hade problem innan han smälde vet jag inte men för modliden för det var två riktigt nogranna killar som bänkade bilen och drog den till rätta. Så bilen är somm han va innan.
Jag vet att mer "lärda" personer på jobbet sa att om han plockar bort 17"arna eller om det var 18, och tar bort sänkninssatsen så blir han av med problemet.
Men det är vad dom sa (dom brukar ha rätt och har varit med om det mässta)
Team Tiger Racing
------------------------------------------------------
Erik Almhill
Taberg
Vadå 300 skrev: Jag vet att mer "lärda" personer på jobbet sa att om han plockar bort 17"arna eller om det var 18, och tar bort sänkninssatsen så blir han av med problemet.
Men det är vad dom sa (dom brukar ha rätt och har varit med om det mässta)
Med moderna mätutrustningar så tar man hänsyn till vilken tum man har på fälgarna, så det ska inte spela någon roll.
Gjorde inställning på min Omega och den blev en annan helt annan bil att köra, och jag har ju 18" på. Det var inga problem...
Men vi fick fylla bakfjädrarna med gummin, för att få under rull-lyften på 4-pelaren.... Den var lite låg tyckte han
Om du varit till en seriös firma så borde du fått ett protokoll på hur det blev...brukar alltid vara svårt att få det perfekt när man sänkt bilen (han på däckfirman mumlade om något stag som var aningen kort) när jag gjorde min hjulinställning.
Dock lyckades han göra det med 18"tummarna på vilket det inte var många i denna Norrländska huvudstad som kunde
Steve skrev:Om du varit till en seriös firma så borde du fått ett protokoll på hur det blev...brukar alltid vara svårt att få det perfekt när man sänkt bilen (han på däckfirman mumlade om något stag som var aningen kort) när jag gjorde min hjulinställning.
Dock lyckades han göra det med 18"tummarna på vilket det inte var många i denna Norrländska huvudstad som kunde