Hur skaffar man Liten regskylt?
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Styrelseledamot
Hur skaffar man Liten regskylt?
Tänkte fixa en lite regskyllt till Celican, tror det skulle passa så mycket bättre en den stora som sitter där nu.
Men hur går man till väga ringer man bara till vv och säger att man vill ha en???
Några hemliga knep.. för jag kan tänka mig att dom inte delar en liten skylt bara sådär.
tack och hej nu ska jag söva.
Men hur går man till väga ringer man bara till vv och säger att man vill ha en???
Några hemliga knep.. för jag kan tänka mig att dom inte delar en liten skylt bara sådär.
tack och hej nu ska jag söva.
CarlJohan Wennborg
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
Jag frågade far som handlar med bilar. Han sa att vv har en lista på vilka bilmodeller som behöver en liten skylt. Andra bilmodeller kanske kan få också, om man kan visa att det behövs... Å andra sidan tror jag knappast du blir bötfälld om du köper en liten på annat håll.
Alexander Widell
BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82
BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82
-
- Styrelseledamot
Tack för tipsen. Tänkte att man kanske kan hävda att man behöver en för att man har en Carlos Sainz edition GT4a, är ju annan front på dom luftintag tillbromsarna m.m...
Man kanske kan dra en rövare om att det behövs.
Man kanske kan dra en rövare om att det behövs.

CarlJohan Wennborg
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
kruxet är att man måste skicka bilder och grejer till vv och visa att man verkligen inte får plats med en stor, Om man nu promt måste ha en "riktig" skylt. Finns ju små att köpa som ser väldigt äkta ut oxå. Vet inte hur svårt det är att få igenom det, men det beror ju som alltid på vem man får tag på o liknande. Hoppas att du lyckas i alla fall.
Josef Wahlström - Finspång - Östergötland - Sverige
MINA BILDER
MINA BILDER
Ett tips: Om vv säger att du kan ha en stor skylt, stå på dig! Åk dit och visa också. Mina grannar försökte få en liten skylt, men dom fick det, då åkte dom till vv och visade bilen. Då fick dom det.
[Joel Christoffersson]
Jag vågar inte säga vad jag tycker om 240. Däremot är Fodka världens fulaste bil.
Jag vågar inte säga vad jag tycker om 240. Däremot är Fodka världens fulaste bil.
Då får man väl inte böter för liten skylt utan för ingen skylt, eftersom den inte är godkänd? Eller kan man beställa godkännda från reklambyråer?Råckard skrev:Man kan också beställa små regskyltar på en vanlig reklambyrå. Kostar ca 200kr/st.
Jag har klarat mej ifrån böter, men en polare åkte på 400:- i böter för liten reg skylt förra året.
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Ja det är väl som du säger, att man får väl böter för att den inte är godkänd. reklambyråernas skyltar är väl precis lika olagliga som alla andra små reg skyltar.arsestar skrev:Då får man väl inte böter för liten skylt utan för ingen skylt, eftersom den inte är godkänd? Eller kan man beställa godkännda från reklambyråer?Råckard skrev:Man kan också beställa små regskyltar på en vanlig reklambyrå. Kostar ca 200kr/st.
Jag har klarat mej ifrån böter, men en polare åkte på 400:- i böter för liten reg skylt förra året.