För ett par månader sedan var det ett par liknande bilrån uppe i Stockholm. Samma mönster, spekulanten (rånaren) hittar inte så bra, bestämmer plats på en mack eller McD i utkanten av stan, nära till stora vägar.
(Fast dom i Stockholm använde pistol, vilket möjligen är värre?). Det är i alla fall fruktansvärt obehagligt.
Att vara två när man säljer en bil innebär tydligen ingen extra säkerhet.
Man kanske måste parkera en likvärdig kärra bredvid, för att visa att man kan ta upp jakten? Nej, bissart...
Jag spanar i min nya stad Göteborg.
Inatt dansar gzon!
Hans bil kom tillrätta under torsdagskvällen och står nu parkerad hos polisen i Göteborg i väntan på teknisk undersökning.
Jag är väl inte rätt man för detta forum men jag är så glad för gzons skull att jag var tvungen att regga och skriva av mig de goda nyheterna. Gzon är högt värderad hos mig och säkert hos många andra för den delen, det har varit stundtals motigt men mestadels spännande att spana efter din bil. Nu känner jag typ: euforiskt glädjerus.
Alltid kul att kunna hjälpa människor som man gillar.
combat skrev:
Inatt dansar gzon!
Hans bil kom tillrätta under torsdagskvällen och står nu parkerad hos polisen i Göteborg i väntan på teknisk undersökning.
Jag är väl inte rätt man för detta forum men jag är så glad för gzons skull att jag var tvungen att regga och skriva av mig de goda nyheterna. Gzon är högt värderad hos mig och säkert hos många andra för den delen, det har varit stundtals motigt men mestadels spännande att spana efter din bil. Nu känner jag typ: euforiskt glädjerus.
Alltid kul att kunna hjälpa människor som man gillar.
Bra jobbat combat! Läste tråden på rejsa
Kul att se att polisen kan göra lite nytta med lite vägledning