Alltihop började någongång i oktober -05 så jag plötsligt såg att jag skulle kunna ha råd med en av mina absoluta drömbilar, nämnligen en Nissan Skyline R32 GT-R.
Letar lääänge länge efter bilen som skulle uppfylla mina krav, som bland annat var svart och låga mil...
I början av februari så handlas bil, som ju fler bilder man fick så allt bättre och bättre ut. Massa lull lull såsom fälgar, kolfiberhuv och nismo hjulupphängning.
Ungefär samtidigt så söker attitude efter bil till en monter på elmia mässan. Tyckte ju själv att det var lite lönt att ställa ut en riktigt fin skyline så jag kontaktade någon ansvarig och jodå, platsen var min.
Allt var perfekt.
Passade även på att handla ett kjolpaket ifrån england för ca 20k som skulle levereras på 5-7 arbetsdagar.
Här väljer jag att stanna och drömma/njuta en stund innan jag skriver vidare... Här gick nämnligen allt precis enligt planen...
Mässan närmade sig med stormsteg och bilen lyste med sin frånvaro. Kontaktar importören som säger att bilen troligtvis inte kommer att hinna reggas i tid, så biltransportsläp letades upp lite snabbt för att vara redo att sticka iväg och hämta bilen på trailer, dagarna gick och jag kontaktar återigen importören. Bilen hinner inte i tid får man till svar nu helt plötsligt... Litet snesteg i planeringen men sånt händer, för jag hade ju min egna SKYLINE påväg, drömbilen och allt detdär..
Tyvärr så kom det fram att jag skaffat en skyline iochmed elmia mässan hade ju lyckats att inte avslöja något själv och så tittar någon av polarna i mässkatalogen, vilket man aldrig tidigare har fått för sig att göra...
Även kjolpaketet verkar hamnat på omvägar vid denna tidpunkten, mailar och dividerar, ber firman i england kolla upp saker och ting.
Nu är vi inne i mitten/slutet av maj, då min bil äntligen dyker upp i england, bilen reggas på ett par dagar och skickas viadre, fick en liten lägesrapport. Jodå bilen var i mycket gott skick men kopplingen slirade lite och det fattades en packning mellan frontpipe och elbow så det läckte lite. Det var ju ändå relativt små saker, så jag var nöjd.
När bilen sedan hämtades i göteborg för att köras till stenungsund där importören som har hand om sverige biten bor. Så rasade kopplingen, den var alltså i lite sämre skick än "slirade lite".... Inte mycket mer med det, fixar en ny lamell och åker till stenungsund för att skruva.
Väl på plats så visade det sig att han som lovat att vi skulle få ha liften stuckit ut på havet och blir borta tills på kvällen, det är tacken... 25 mil enkel resa... mummel mummel, sammanfattningsvis klockan 0300 på natten så konstaterade vi att det var kört, grejorna passade inte. 25mil hem, började på jobbet 0630... lite småsegt.
Ringde dagen efter en mycket välkänd man som meckat skyline sedan tidernas begynnelse (nästan iaf) men just denna gången så väljer han att strula, svarar inte på telefon, mail eller pm via forummet... Förrens ungefär 3,5 månader senare. Vilket var lördagen den 16onde september, söndagen ägnas åt att åka till stenungsund och lämna kopplingen (samt kolvar och stakar goda för 250hk styck...250*6 =

I onsdags förra veckan så skruvas kopplingen i och allt verkar vara frid och fröjd. Bilen startar och spinner som en katt... Ska iväg, men....men det går ju inte att frikoppla... Bara att göra om vilket tar ca 6-8 timmar.
Idag fick jag ett samtal av en mycket förtvivlad person, nämnligen han som skruvar koppling. Dom skulle lyfta upp bilen och skruva, vad händer då?
LIFTELÄNDET SKÄR IHOP!!! Så nu så står det en Skyline i en verkstad i stenungsund ca 50cm över backen...
VARFÖR VARFÖR VARFÖR?
Så frågan är ju om man ska skratta eller gråta åt allt elände...
Jag vill ju bara köra drömbilen, men.....blä
Blev visst riktigt långt, men men orkar ni läsa så gör ni...