Sökes: en rolig banbil
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Legend!
Sökes: en rolig banbil
Eftersom jag gillade så skarpt att köra runt lite på bana med min 240 så har jag fått för mig att försöka skaffa en billig och enkel banbil. Men jag behöver lite tips på bilar att leta efter.
Budget: totalt 10000 kr. Bilen bör väl gå på under 5 papp så man har lite att fixa till den för. Jag är medveten om att det inte blir något vrålåk men med sänkning, bättre bromsar, bättre däck och lite tur kan man få en rolig bil som håller fler än Porsche Daniels BMWs 2,5 varv på Anderstorp.
Både fram- och bakhjulsdrivna gillas. Tips som jag har fått är t ex Golf GTI, Renault 205 och liknande. Lätta (går att göra ännu lättare), lite klös under huven och det finns hyfsat mycket reservdelar.
Vad säger ni? Finns det hopp? Tips?
Budget: totalt 10000 kr. Bilen bör väl gå på under 5 papp så man har lite att fixa till den för. Jag är medveten om att det inte blir något vrålåk men med sänkning, bättre bromsar, bättre däck och lite tur kan man få en rolig bil som håller fler än Porsche Daniels BMWs 2,5 varv på Anderstorp.
Både fram- och bakhjulsdrivna gillas. Tips som jag har fått är t ex Golf GTI, Renault 205 och liknande. Lätta (går att göra ännu lättare), lite klös under huven och det finns hyfsat mycket reservdelar.
Vad säger ni? Finns det hopp? Tips?
-
- Legend!
Annars är Opel Kadett 8V en shysst bil. E modellen från -85 o framåt är bra o gå att komma över för runt 5000 spänn.
Det är klart att det knappast blir nått utställnings skick på kärran men om du bara ska köra bana så kvittar det (tycker ja i alla fall).
Det finns en hel del beg trimm att få tag till motorn o mycket beg godis till väghållningen åxå.....
Hoppas att du hittar nån, vad det än blir, som du gillar
/MVH dAniEL
Det är klart att det knappast blir nått utställnings skick på kärran men om du bara ska köra bana så kvittar det (tycker ja i alla fall).
Det finns en hel del beg trimm att få tag till motorn o mycket beg godis till väghållningen åxå.....
Hoppas att du hittar nån, vad det än blir, som du gillar
/MVH dAniEL

-
- Legend!
Är inte Kadett en ganska stor bil med liten motor?
Där här t ex:
http://www.blocket.se/view/602714.htm
Där här t ex:
http://www.blocket.se/view/602714.htm
Opel kadett GTE är en helt annan bil än den på bilden. Den är en "värsting" av kadett D. Bilen på bilden är en nyare modell av kadett, kadett E. Men det är i princip samma motor i de bägge bilarna, bara det att det är 1,8 i den äldre och 2.0 i den nyare.
Jag har själv haft en GTE -84... Mycket kul bil, och rostig. Hade den aldrig ute på vägen, det fanns lixom inget golv...
Den byttes mot en manta gsi -85 men det är en annan historia.
Jag har själv haft en GTE -84... Mycket kul bil, och rostig. Hade den aldrig ute på vägen, det fanns lixom inget golv...

-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Legend!