Cheva -61 med BMW 750 innehåll på Elmia i påsk?

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Mats J
Deluxpostare!
Kontakt:

Cheva -61 med BMW 750 innehåll på Elmia i påsk?

Inlägg av Mats J »

Jag fick Wheels häromdagen, där påbörjar dom ett projekt där dom trycker i V12:a mm från en BMW 750 i en Cheva -61:a. Det står att dom tänker visa den på Elmia i påsk och jag hinner inte åka dit i år :( Rätt surt då man ligger inne med tre st 750 och en GMC pickis från 49, som bara har en halv V12:a originalmonterad. Jag har funderat lite på att öka cylinderantalet med tiden...
Hade ju varit rätt kul att se ett bygge med BMW 12:a.
Om någon har möjlighet att ta lite bilder och lägga upp här (om nu bilen dyker upp)
Bilder på hur dom fått in motor och framvagn i chevan, och hur dom fäst in fjäderbenen fram, eller om dom byggt om till dubbla A armar. Egentligen är allt intressant...
När man börjar med 300 hästar så behöver man inte trimma så mycket, dessutom väger ju en gammal pickis inte så mycket :)

/Mats J
Har: BMW 750 -92 Grå, BMW 750 -92 Svart, BMW 750 -91 Grå, BMW ALPINA B12 5,0 -90 Svart, Ford Thunderbird -60, Lincoln Continental MK V -78. Weinsberg Meteor på Fiat Ducato -92, Saab 9-3 SE Sport -99 (krockad), Saab 9-5 1,9 Tid automat -06
Kezo
Deluxpostare!

Inlägg av Kezo »

Jag ska dit, och om jag ser den så är min kamera redo och beredd!
Kezo
Deluxpostare!

Inlägg av Kezo »

Måste nog göra dej lite besviken, det gick inte att se så mycket alls... Men en bild får du iaf. Sen upphängning och så var lite knepigt att se, dom hade klämt in hyfsat stora skivor bakom fälgarna och bilen var lite lagom låg...

Bild

Jag tror det är den iaf. Enda chevan med V12a jag kunde hitta :P
2(SiC)
Dunderpostare!
Kontakt:

Inlägg av 2(SiC) »

Var någon snubbe brevid som berätta lite om bilen å sa att det var en Jaguar v12 i den :roll:
Johan Bring
Mitsubishi Galant GTi Dynamic-4 -89 x2
Mitsubishi Eclipse GSX -98
Mitsubishi Colt GLX -00
Lexus GS 430 -02
ERnsT
Styrelseledamot

Inlägg av ERnsT »

Synd att man missade detta, hade varit intressant att se hur dom löst allting.
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
Samuel S
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel S »

Han vann visst nåt pris också:

http://www.bilsport.se/news.php?id=55058
Impala och BMW
Bilen är i grunden en Chevrolet Impala 1961 som fusionerats ihop med en BMW 750 och customiserats till en nivå som ligger väl i nivå med det absolut bästa från USA.
- Motor, hjulupphängningar, instrumentbräda och elsystem är hämtat från BMW:n, förklarar byggherren
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
ERnsT
Styrelseledamot

Inlägg av ERnsT »

Samuel S skrev:Han vann visst nåt pris också:

http://www.bilsport.se/news.php?id=55058
Impala och BMW
Bilen är i grunden en Chevrolet Impala 1961 som fusionerats ihop med en BMW 750 och customiserats till en nivå som ligger väl i nivå med det absolut bästa från USA.
- Motor, hjulupphängningar, instrumentbräda och elsystem är hämtat från BMW:n, förklarar byggherren
Sedär ja, inte dåligt alls. Har spanat in lite bilder ifrån mässan och kan inte säga annat än att han verkar vara värd priset.
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
sonatarctica
Megapostare!

Inlägg av sonatarctica »

Den är riktigt tuff :)

Bild
//Thomas A

Saknar dig Jeppe...
Mats J
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av Mats J »

Jag fick en länk till några bilder:
http://picasaweb.google.se/bodahl/Impala750
Jag tycker det är lite "billigt" att ta hela instrumentpanelen och mittkonsollen från 750. Sedan tycker jag den bakvända huvöppningen på BMW inte är så mekvänlig, men den har dom också plockat över...
Det blir intressant att följa bygget i Wheels...

/Mats J
Har: BMW 750 -92 Grå, BMW 750 -92 Svart, BMW 750 -91 Grå, BMW ALPINA B12 5,0 -90 Svart, Ford Thunderbird -60, Lincoln Continental MK V -78. Weinsberg Meteor på Fiat Ducato -92, Saab 9-3 SE Sport -99 (krockad), Saab 9-5 1,9 Tid automat -06
ERnsT
Styrelseledamot

Inlägg av ERnsT »

Mats J skrev:Jag fick en länk till några bilder:
Jag tycker det är lite "billigt" att ta hela instrumentpanelen och mittkonsollen från 750. Sedan tycker jag den bakvända huvöppningen på BMW inte är så mekvänlig, men den har dom också plockat över...Det blir intressant att följa bygget i Wheels...

/Mats J
Det är ju en tysk precisionsmotor så det behövs ju inte skruvas :roll:
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
kardanaxel
Klubbordförande

Inlägg av kardanaxel »

ERnsT skrev:
Jag tycker det är lite "billigt" att ta hela instrumentpanelen och mittkonsollen från 750. Sedan tycker jag den bakvända huvöppningen på BMW inte är så mekvänlig, men den har dom också plockat över...Det blir intressant att följa bygget i Wheels...

/Mats J
Det är ju en tysk precisionsmotor så det behövs ju inte skruvas :roll:
Bra pajk :thumbsup: Lite vett börjar nog smyga sig in i skallen på dig :wink:

På den bilden tycker jag att instrumentpanelen såg riktigt bra ut. Den lär ju inte passa rakt av så det är nog lite hantverk där!
/Axel Byrmo
-------------------------------------------

Har haft ett fordon med 1hk / kg!! :hey:
Diesel Oscar
Deluxpostare!

Inlägg av Diesel Oscar »

Jag vet en pajk som har sin tyska precisionsmotor nerplockad i molekyler packade i IKEA-lådor i garaget :mhihi: :wink: .
När ska vi äta kebab förresten??
Slopa dieselskatten!!
kardanaxel
Klubbordförande

Inlägg av kardanaxel »

Diesel Oscar skrev:Jag vet en pajk som har sin tyska precisionsmotor nerplockad i molekyler packade i IKEA-lådor i garaget :mhihi: :wink: .
:nono: Nu ligger den mest utspridd på golvet... Tiden sliter även på den tyska precisionen men det ska de bli ändring på :D
Jag kan äta kebab när som helst :roll: :mhihi:
/Axel Byrmo

ERnsT
Styrelseledamot

Inlägg av ERnsT »

Diesel Oscar skrev:Jag vet en pajk som har sin tyska precisionsmotor nerplockad i molekyler packade i IKEA-lådor i garaget :mhihi: :wink: .
Kan det vara samma pajk som har sin gamla precisionsbil iväg skickad till en ladugård någonstans? :wink:
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
Diesel Oscar
Deluxpostare!

Inlägg av Diesel Oscar »

ERnsT skrev:
Kan det vara samma pajk som har sin gamla precisionsbil iväg skickad till en ladugård någonstans? :wink:
Skulle tro det. :D
Slopa dieselskatten!!
kardanaxel
Klubbordförande

Inlägg av kardanaxel »

ERnsT skrev:
Lagring heter det bara! Gamla precisionsbilar är precis som gamla viner, de blir bara bättre med åren 8) Särskilt årgång -75 har jag hört...

Men nu tycker jag vi kom lite utanför topic här va :roll:
/Axel Byrmo

ERnsT
Styrelseledamot

Inlägg av ERnsT »

Diesel Oscar skrev:
ERnsT skrev: Kan det vara samma pajk som har sin gamla precisionsbil iväg skickad till en ladugård någonstans? :wink:
Skulle tro det. :D
:mhihi:
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
740fredrik
Megapostare!

Inlägg av 740fredrik »

Jag tycker det är lite "billigt" att ta hela instrumentpanelen och mittkonsollen från 750. Sedan tycker jag den bakvända huvöppningen på BMW inte är så mekvänlig, men den har dom också plockat över...
Det blir intressant att följa bygget i Wheels...

/Mats J
Man skulle byggt på en E38 750 8)
Fräckt bygge hur som helst!
Skriv svar