EDPS Piteå
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
EDPS Piteå
Hej, tänkte höra om det är någon som har planer på att åka till Långnäs och rasta bilen/MC:n? Eller kanske bara åka dit och njuta, som jag.
Ses vi där?
Ses vi där?
-
- Gör inte annat än skriver...
- Kontakt:
-
- Kontakt:
-
- Kontakt:
Joo Gustavs saab gick fint!
Att han skulle köra sådär fort var de nog ingen som trodde. Dessutom va han ute på kvällen o cruisade runt i Umeå!
Saab 2,3 16V med standard stakar, smidda kolvar, arga kammar. Holset HX55 turbo (sitter vanligen på typ en F12a eller nåt). Audi Quattro (från -84) drivlina med sviktståls drivaxlar. Besiktad o klar. Amatörbyggt.
SFRO är fina grejer!
En annan kille som jag tycker förtjänar en applåd är Simon Eriksson, han som körde den vita S2an. Körde 10or mest hela tiden, sen rasade lådan. Ett psykmek senare så rullade dom ut bilen på startplattan igen. Snöt iväg och klockan stannade på 9.56 och 236 km/h i slutfart. 1,48 i 60-fot.
201m brände han av på 6,22 och 196km/h.
Motorn lämnade 900hk vid en bromsning i fjol.
Som han kämpat med denna bil!
Ajöööken!
Att han skulle köra sådär fort var de nog ingen som trodde. Dessutom va han ute på kvällen o cruisade runt i Umeå!

En annan kille som jag tycker förtjänar en applåd är Simon Eriksson, han som körde den vita S2an. Körde 10or mest hela tiden, sen rasade lådan. Ett psykmek senare så rullade dom ut bilen på startplattan igen. Snöt iväg och klockan stannade på 9.56 och 236 km/h i slutfart. 1,48 i 60-fot.
201m brände han av på 6,22 och 196km/h.
Motorn lämnade 900hk vid en bromsning i fjol.

Som han kämpat med denna bil!
Ajöööken!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Det är alltid imponerande med folk som kör ras som står på startplattan senare samma dag. Att dessutom göra detta med växellådsras är riktigt bra jobbat. Gustavs saab hade varit mycket roligt att se, inte direkt någon bil man förväntar sig att bli ifrån åkt av när man ser den.
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
"Alla borde köra peugot"
-
- Kontakt:
Näe, de är verkligen imponerande!ERnsT skrev:Det är alltid imponerande med folk som kör ras som står på startplattan senare samma dag. Att dessutom göra detta med växellådsras är riktigt bra jobbat. Gustavs saab hade varit mycket roligt att se, inte direkt någon bil man förväntar sig att bli ifrån åkt av när man ser den.

Gustavs saab hade bättre tider 0-100 och 0-200 än de flesta Porschar sa Appelgren och Geerman som va speakers. Om de stämmer låter jag vara osagt men imponerande av en "gamm-Saab".

Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72