Ett bilmärke som de flesta biltillverkarna säger är bäst är Toyota.
Bäst på vad kan man fråga sig då?
Skulle tro att de menar att Toyta tillverkar de driftsäkraste bilarna.
Att de har högst kvaliet på plåt, lack, motorer mm.
Man har ju som bilägare olika krav.
En del kör kanske Volvo för att de tycker att de har bästa stolarna, bästa säkerheten eller va det nu må vara och är nöjda med det.
Så att säga vilken bil som är bäst i alla lägen är väldigt svårt att säga.
Det var det jag menade med Smileyn, inte en tanke på att ni skulle bli upprörda.
Jag kan förstå att vissa har svårt att ta ironi, men seriöstn skulle jag sätta mig här och helt seriöst spy ur mig att man är sjuk om man gillar volvo. Nja!
Jag gillar många märken, åker själv inte BMW. Som Mae skrev, man kan inte säga vilken bil som är bäst, för alla är bra på olika saker.
Ska jag vara ärlig så gillar jag inte riktigt när man är helt insnöad på ett märke och vägrar inse att andra kan ha något att erbjuda.
ps. Om jag sårade någon ordentligt så beklagar jag det djupaste
Det var det jag menade med Smileyn, inte en tanke på att ni skulle bli upprörda.
Jag kan förstå att vissa har svårt att ta ironi, men seriöstn skulle jag sätta mig här och helt seriöst spy ur mig att man är sjuk om man gillar volvo. Nja!
Jag gillar många märken, åker själv inte BMW. Som Mae skrev, man kan inte säga vilken bil som är bäst, för alla är bra på olika saker.
Ska jag vara ärlig så gillar jag inte riktigt när man är helt insnöad på ett märke och vägrar inse att andra kan ha något att erbjuda.
ps. Om jag sårade någon ordentligt så beklagar jag det djupaste
// Johan
Inte för att du sårade mig ordentligt, men du retade in adrenalin och ilska i mitt blod i viss liten mängd, men det är lugnt.
Jag tycker alla märken är bra, de tjänar ju pengar, och går runt på det, så det är väl kriterierna för att de är proffs.
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
Grejen med forum är ju att alla nyanser försvinner. Det blir lätt pajkastning och missförstånd. Som exempel, kolla in tråden: http://forum.attitudemotorclub.com/viewtopic.php?t=7708
För visst vill vi att alla ska känna sig välkomna?
Nej självfallet ska man känna sig välkommen, grejen är ju den att sånt här händer ju rätt ofta tyvärr, läs tråden om kombiköp eller om att vi inte är en "rakt fram åka klubb".
Jag känner spontant att får vi inga diskustioner känns ett forum ovärt.
Däremot på en vettig nivå såklart..
Som sagt jag sade det jag sa med en enorm skopa ironi och hade verkligen inte för avsikt att göra någon arg eller ledsen, mer det symtomet som vår gode herr Fåglefeldt råkade ut för, Adrenalin och lite småirritation.
Det är sånt som skapar en go mångfald i ett forum, att man kan sarga på varandra lite, det är iallafall min åsikt.
Larsson skrev:Nej självfallet ska man känna sig välkommen, grejen är ju den att sånt här händer ju rätt ofta tyvärr, läs tråden om kombiköp eller om att vi inte är en "rakt fram åka klubb".
Jag känner spontant att får vi inga diskustioner känns ett forum ovärt.
Däremot på en vettig nivå såklart..
Som sagt jag sade det jag sa med en enorm skopa ironi och hade verkligen inte för avsikt att göra någon arg eller ledsen, mer det symtomet som vår gode herr Fåglefeldt råkade ut för, Adrenalin och lite småirritation.
Det är sånt som skapar en go mångfald i ett forum, att man kan sarga på varandra lite, det är iallafall min åsikt.
Visst är det. Det är kul att sarga.
OT: I förrgår körde jag så brett så att domkraften min i bak, öppnade bakluckan och kastade ut allt i bagaget (utom baslåda som är fastskruvad) ut på en åker. (Apropå sarja)
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
Det är lite tråkigt om AMC stämplas som BMW klubb och att man måste vara formel1 förare för att få vara med. Nu har vi glädjen att ha många väldigt duktiga förare i vår klubb men vi vill se mångfalden och meningen med bilträffarna måste ju vara att utveckla våra medlemmar i körkunskap.
Jag tycker det är lite nackdel med Konbaneträffarna då körtiden är väldigt begränsad. Att köra 5-6 konbanerepor på en heldag ger ingen brutal utveckling. Att köra ett antal banpass däremot ger betydligt mer erfarenhet om sig själv som förare och bilen vilket innebär en säkrare förare i trafiken.
Jag skulle önska att fler av våra medlemmar ville komma på banträffar, kan det vara så att våra medlemmar inte vågar komma pga för slö bil eller liten erfarenhet av banåka? Eller att de inte har en BMW?
gzon skrev:Det är lite tråkigt om AMC stämplas som BMW klubb och att man måste vara formel1 förare för att få vara med. Nu har vi glädjen att ha många väldigt duktiga förare i vår klubb men vi vill se mångfalden och meningen med bilträffarna måste ju vara att utveckla våra medlemmar i körkunskap.
Jag tycker det är lite nackdel med Konbaneträffarna då körtiden är väldigt begränsad. Att köra 5-6 konbanerepor på en heldag ger ingen brutal utveckling. Att köra ett antal banpass däremot ger betydligt mer erfarenhet om sig själv som förare och bilen vilket innebär en säkrare förare i trafiken.
Jag skulle önska att fler av våra medlemmar ville komma på banträffar, kan det vara så att våra medlemmar inte vågar komma pga för slö bil eller liten erfarenhet av banåka? Eller att de inte har en BMW?
Lite offtopic.
Svar: Nej inte haft någon BMW.
Jag har svårt att tro att folk inte skulle våga komma pga att dom inte har en speciell bil (nu har jag iofs en BMW ). Däremot så kostar det ju betydligt mer att köra på riktig bana. Konbana är väl ändå i relation en betydligt billigare variant än "riktig bankörning". För min egen del är det faktiskt just nu en ekonomsik fråga. Min fru studerar och genererar väl inga större inkomster till hushållet. Det plus att jag är född med en tumme mitt i handen, vilket innebär att varenda litet fel eller sak som skall bytas på bilen så skall den lämnas in på verkstad=dyrt!
Kanske skulle gå en kurs i fordonsteknik .