kardanaxel skrev:Föresten... Jag tror att min skönhet börjar få dödsryck Dricker vatten, rycker och har sig och gick inte på alla cylindrar några sekunder nu precis...
Det kan inte vara möjligt. En C20NE går ju aldrig sönder...
kardanaxel skrev:Föresten... Jag tror att min skönhet börjar få dödsryck Dricker vatten, rycker och har sig och gick inte på alla cylindrar några sekunder nu precis...
Det kan inte vara möjligt. En C20NE går ju aldrig sönder...
Ungefär så tänker jag med så jag kör vidare Ska den gå sönder får den göra det ordentligt!
kardanaxel skrev:Föresten... Jag tror att min skönhet börjar få dödsryck Dricker vatten, rycker och har sig och gick inte på alla cylindrar några sekunder nu precis...
Det kan inte vara möjligt. En C20NE går ju aldrig sönder...
Särskilt inte när man kör slut på olja och vatten. Då borde de ju klara sig i evigheter...
Vitnerbil...trodde alla bilar var byggda för året-runt-bruk?? Förutom min BMW då...
I vinter ska det köras med fyrhjulsställ med Passaten. Har nog till och med luskat ut hur jag ska rycka i den elektroniska kryckan, inte lätt men det går.
Back on track med bojsänke i fronten och bladfjädrar under karossen.
Maccan skrev:Ja hösten börjar ju närma sig och det börjar ju bli dax att tänka på detta med vinterbil.
För att minnas det ljuva åren som liten pajk, så blev det en riktigt sunkig vinterbil för mig i år.
Den är mycket fulare i verkligheten än på bild.
Fatta den ska få gå i vinter...
APN ser jag är modernt denna vinter!
APAN min får nog gå denna vinter finns ju motorvärmare, röv värme och elbakruta som extra lyx utrustning.
Utrustning jag har eller kommer sätta dit är:
Spacklade framskärmar med grundfärg, som garanterat kommer trilla bort när saltet har hälsat på.
Vinterdäck så är det någon som har 4 fäljar till en audi 80 så hojta till 14"
Extraljus, har ramp men får nog ta och investera i biltemas bästa fjärrljus.
Sen kommer nog Minin få gå lite in på vintern med, jag har ju 3 månaders gratis försäkring som måste användas
kardanaxel skrev:Föresten... Jag tror att min skönhet börjar få dödsryck Dricker vatten, rycker och har sig och gick inte på alla cylindrar några sekunder nu precis...
Det kan inte vara möjligt. En C20NE går ju aldrig sönder...
Särskilt inte när man kör slut på olja och vatten. Då borde de ju klara sig i evigheter...
Idag gav den upp helt
Är ett moln vitare än snön bakom nu så toppackningen har gått. Får se om jag lagar eller inte.
Om nån är sugen på att skruva en dag och vill ha världens bästa vinterbil går det bra att komma med bud!
Den är besiktigad tills mars och jag saknar den redan! Skulle kört släp imorn Kom på att det är andra gången som topplockspackningen gått på denna. Farfar hade den innan och då gick den nånstans mellan 8 och 9000 mil. Nu har den gått 16400... Skrämmande intervall men att han ska komma upp i 24000 mil är nog ingen risk.
Karlsson skrev:Har den inte gått längre än så? Jag trodde inte det fanns nån Omega A som gått under 30 000 mil.
Måste ju vara nybilskänsla att köra den!
Den hade bara gått 12700 mil när jag köpte den. Den är kanonskön att åka i men trots miltalen så har min körstil lyckats slita ut flera bussningar och bägge hjullagerna bak så det skramlar och lever lite när man kör.